actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th December 2012, 15:13
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 142
Wapenlobby wil CNN-presentator Piers Morgan uit VS

Meer dan 31.000 mensen hebben een petitie getekend om CNN-presentator Piers Morgan het land uit te zetten. De Britse journalist liet zich na de schietpartij op een basisschool in Connecticut uitermate kritisch uit over wapenbezit in de Verenigde Staten, en daar is de wapenlobby niet gelukkig mee.

Morgan sprak vorige week in zijn show met Larry Pratt, de voorzitter van de vereniging van wapenbezitters in Amerika. De discussie tussen de twee laaide bijzonder hoog op. Morgan noemde Pratt uiteindelijk een ‘onvoorstelbaar domme man'.

Volgens de petitie die nu gelanceerd werd heeft Morgan een ‘vijandelijke aanval op de Amerikaanse grondwet' uitgevoerd door het tweede amendement, waarin het recht om een wapen te bezitten is vastgelegd, aan te vallen.

Als een petitie meer dan 25 duizend stemmen krijgt moet het Witte Huis reageren. Tot dusver is een reactie uitgebleven. Morgan zelf lijkt zich weinig zorgen te maken over de petitie. ‘Als ik dan toch gedeporteerd zou worden omdat ik het aantal moorden met vuurwapens wil verminderen, zijn er dan andere landen die me dan onderdak willen bieden?', grapte hij al op Twitter.

Bron: www.standaard.be
Datum: 24/12/2012

Eigen mening:

Dit is weer zo'n geval waar je enkel begrip kan opbrengen voor de situatie als je zelf Amerikaan bent. Buiten de VS kan de wapenwet maar op bitter weinig steun rekenen. Het Amerikaans volk pleit dat Morgan de grondwet aanvalt. Die grondwet is 225 jaar oud, de tijden zijn veranderd. In die tijd mocht in de staat South-Carolina een paard de weg niet op zonder broek. Waarom vallen zij deze wet niet aan?

Toegegeven, het is een extreem voorbeeld, maar het komt op hetzelfde neer. Tijden zijn veranderd, laat de wetten mee veranderen. Zoniet zullen we altijd achterblijven, hoe hard we ook vooruit gaan.

MAAR!

Langs de andere kant begrijp ik de NRA (National Rifle Association) wel. Een wapenverbod gaat de illegale wapenhandel absoluut niet stoppen. Integendeel, het zou wel eens kunnen dat deze gaat floreren moest dit verbod of deze beperking er komen. Indien een mentaal gestoord iemand als Lanza onze scholen binnendringt, willen we ook in staat zijn om ons te verdedigen. Die schutter zal zijn wapen hoogstwaarschijnlijk niet verkregen hebben via de legale procedure, dus het wapenverbod zal hier niets uitmaken.

Het enige wat ik kan zeggen is: Amerika, get your act together.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.