actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2012, 11:19
T*omas.Tielemans T*omas.Tielemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lier
Posts: 65
Warren Buffet: "Clinton for president in 2016"

Met de herverkiezing van Barack Obama als de president van Amerika is de storm rond de Amerikaanse politiek wat gaan liggen. Maar dat weerhield de invloedrijke zakenman en filantroop Warren Buffet er niet van alvast zijn voorkeur uit te spreken voor een vrouwelijke president in 2016: Hillary Clinton.




Warren Buffet is de op drie na rijkste man ter wereld.
"Ik hoop vurig dat het Hillary Clinton wordt", zei Buffet in een interview met CNN. Op de vraag wat Clinton zo bijzonder maakt antwoordde Buffet: "Ik sta recht achter haar overtuigingen. Ze is ongelooflijk capabel. Ze is heel overtuigend in het realiseren van haar idealen."

Warren Buffet is de op drie na rijkste man ter wereld. Hij sprak zich in hetzelfde ook interview duidelijk uit over de grote bedragen die gemoeid waren bij de campagnes van beide kandidaten. "Ik geloof niet in ongelimiteerde budgetten in de politiek", aldus Buffet.

Ambitie
Overigens is het nog maar de vraag of Hillary Clinton zich kandidaat stelt voor de presidentsverkiezingen van 2016. Eerder al liet ze in het magazine Marie-Claire weten niet de ambitie te hebben om de eerste vrouwelijke president te worden. "Ik heb jarenlang aan de politieke top gestaan, maar nu wil ik tijd voor mezelf", zegt ze. "Maar ik hoop dat ik de eerste vrouwelijke president nog wel mee ga maken."

Voor de democratische partij zou Clinton in 2016 de droomkandidaat zijn. Mocht ze zich toch verkiesbaar stellen, dan is ze namelijk de meest geschikte presidentskandidaat ooit. Ze woonde al eens in het Witte Huis, zat in het senaat en ging op de koffie bij vrijwel ieder staatshoofd in de wereld. Warren Buffet: "Ik kan me geen betere kandidaat voorstellen."

Eigen mening:

Ik zie in Hillary Clinton de meest geschikte kandidaat voor de democraten in 2016. Eerlijk gezegd probeert ze volgens mij de druk van haar weg te houden om nog niet te hard in the picture te staan. Stiekem hoopt ze zelf wel daar ooit te komen volgens mij. Ze wil na haar functie als buitenlands minister deze taak niet meer terug op haar nemen, met de gedachte om zich te kunnen concentreren op haar doel om in het witte huis te geraken. Ik vind het wel vreemd dat amper een maand na de Amerika niet ten goede. De verkiezingsstrijd die Obama tegen Romney voerde, duurde zeer lang en was best kostelijk. Inhoudelijk komen hier geen voordelen voor in aanmerkingen. Ergens hoop ik wel dat Clinton de eerste vrouwelijke president wordt.

Bron: De Morgen
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...t-in-2016.dhtml
__________________
Zoek het geluk onderweg en niet aan het einde van de weg, want dan is de reis afgelopen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.