actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2010, 16:57
Ilse Van Loock Ilse Van Loock is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kessel
Posts: 103
Gsm-rekening niet betaald? Geen lening.

Gsm-rekening niet betaald? Geen lening.

Vooraleer zomaar een lening af te sluiten, willen de banken straks eerst checken of u uw gsm-facturen wel betaald krijgt. Nieuw onderzoek van de Nationale Bank heeft het bewezen :bij slechte gsm-betalers is kans op nog meer financiële problemen nog groter.

Bron: De Standaard van zaterdag 30, zondag 31 oktober en maandag 1 november 2010

Mening
Na de bankencrisis willen de banken meer zekerheid inbouwen bij het verstrekken van leningen.
Sinds het begin van de financiële crisis zijn er 5% meer onafbetaalde leningen. Daarom willen de banken net als in Nederland en Duitsland een stap verder gaan en willen ze ook nagaan of er problemen zijn bij het betalen van de courante rekeningen. Het is dus niet ‘Big brother is watching you’ maar het zal in de toekomst ongetwijfeld ‘Big bank is watching you’ worden.
Mijn vraag is wie gaat daar beter van worden : de bank of de cliënt? Ik vermoed de bank omdat zij risicokredieten gaat vermijden , zal ze nog meer winst maken. De mensen die geen leningen krijgen gaan dan waarschijnlijk hun toevlucht zoeken bij dubieuze kredietverleners.
Of ze daar beter van worden is nog maar de vraag.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd November 2010, 12:44
alaerts.diewert alaerts.diewert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Tessenderlo
Posts: 60
Eigenlijk vind ik dit niet meer dan normaal. Als je te laks bent in zulke dingen vind ik het logisch dat de banken aan je gaan twijfelen. De banken hebben het al moeilijk genoeg (gehad) en willen nog een volgende bankencrisis vermijden.
Als cliënt spreek je iets af met de bank en hieraan moet je je houden. Als je dat nog niet kan met kleine bedragen, dan stel ik me de vraag of je dit voor serieuzere bedragen wel kan?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 2nd November 2010, 14:25
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Citaat:
Orgineel gepost door Ilse Van Loock
Mijn vraag is wie gaat daar beter van worden : de bank of de cliënt? Ik vermoed de bank omdat zij risicokredieten gaat vermijden , zal ze nog meer winst maken. De mensen die geen leningen krijgen gaan dan waarschijnlijk hun toevlucht zoeken bij dubieuze kredietverleners.
Of ze daar beter van worden is nog maar de vraag.


Ik denk dat de mensen er zelf ook beter van gaan worden, als de bank je een lening geeft en je kan deze niet betalen dan moet je serieuze interesten en boetes betalen en dan speel je je huis kwijt.
Dus het beschermt bepaalde mensen tegen zichzelf zodat ze bijvoorbeeld geen huis gaan kopen als ze het niet kunnen betalen. Want als je je gsm rekening al niet betaald, is het risico groter dat je je lening niet betaald. En dan graaf je voor jezelf een heel grote put.

Natuurlijk dekt de bank zich ook wat in, wat niet meer dan normaal is, het gaat hier meestal over grote bedragen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.