actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th March 2015, 15:56
g*tte.jansen g*tte.jansen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hoogstraten
Posts: 128
'Zwartste dag in geschiedenis van Lufthansa'

Op een persconferentie bevestigde Carsten Spohr, ceo van luchtvaartmaatschappij Lufthansa, dat de copiloot het vliegtuig van Germanwings moedwillig liet neerstorten. 'Dit slaat ons bedrijf met verstomming.'

De ceo van Lufthansa, de moedermaatschappij boven Germanwings, nam donderdagmiddag het woord in een persconferentie over de dodelijke crash van vlucht 4U 9525. 'In onze ergste nachtmerrie konden we dit niet denken.' Hij begon met het nieuws dat eerder op de dag bekend raakte, te bevestigen: copiloot Andreas Lubitz liet het vliegtuig moedwillig crashen.

'Wij leiden piloten zeer goed op, dat is erg belangrijk voor ons. We laten ook veel ruimte om alle kandidaten psychologisch te checken.' Dat dit is kunnen gebeuren, slaat het bedrijf dan ook met verstomming.

Volgens de ceo was de copiloot 100 procent vaardig om te vliegen. 'Niets wees erop dat dit zo kon gebeuren.' Hij kende het bedrijf goed en was ook nog steward geweest. Hij verkeerde ook in perfecte gezondheid. 'Over de motieven kunnen we alleen maar speculeren.'

De ceo kon weinig duidelijkheid verschaffen op de vraag waarom de piloot niet meer terug in de cockpit geraakte. Maar het was de piloot wel degelijk toegestaan om zijn stoel te verlaten, vermits het toestel zich op dat moment op kruishoogte bevond.

Toen de ceo zijn medeleven met de families van de nabestaanden uitte, brak hij in tranen uit. 'We zullen zo professioneel mogelijk meewerken met de rest van het onderzoek.'

Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150326_01599753

Mening
Dit is een enorme klap. Ik had nooit gedacht dat de copiloot het vliegtuig moedwillig zou laten neerstorten. Waarom? Dat is de vraag door mijn hoofd spookt. Hoe kan iemand die ervoor opgeleid is mensen te vervoeren, misbruik maken van zijn positie en een heel vliegtuig laten neerstorten? Hoe kan iemand zo egoïstisch zijn? Hij heeft niet alleen 139 mensen om het leven gebracht, maar ook de levens van de nabestaanden door elkaar geschud. Zelf komt hij er in mijn ogen heel makkelijk vanaf. Hij is zelf dood en laat alle ellende achter zich. Ik vraag me ook af hoe deze persoon ooit door de psychologische testen heen is gekomen. Het eigenlijke motief waarmee hij deze wandaad verrichte, zullen we jammer genoeg nooit weten...

Laatst aangepast door g*tte.jansen : 26th March 2015 om 16:02.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.