actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th January 2015, 11:23
S*m.martens S*m.martens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 101
Franse moslims onder vuur

Franse moslims onder vuur

Frankrijk wordt opgeschrikt door diverse aanslagen tegen moslims. Voorlopig vielen nog geen menselijke slachtoffers.

In de stad Le Mans in het noordwesten van Frankrijk zijn donderdagvoormiddag verschillende granaten terecht gekomen op de binnenplaats van een moskee. Volgens de politie gaat om vier granaten, waarvan er één ontplofte. Nieuwswebsite Ouest France maakt gewag van geen gewonden. De politie heeft wel een perimeter ingesteld.

Volgens persagentschap AFP vond voorts nabij Lyon, in Villefrance-sur-Saone, een explosie plaats in een kebabzaak, die vlak naast een moskee ligt. De ramen van de zaak liggen aan diggelen, maar er zouden geen menselijke slachtoffers zijn.

Een derde aanslag werd gemeld in Port-la-Nouvelle, waar een moskee onder vuur genomen werd waar 50 moslims aan het bidden waren. Er raakte niemand gewond.

Hoewel er officieel geen linken zijn met de aanval op het magazine Charlie Hebdo van woensdag, bevestigt het Ministerie van Justitie dat sindsdien verschillende islamitische gebedshuizen onder vuur genomen worden. Donderdagochtend was er in Parijs ook een nieuwe schietpartij op politieagenten.

DS, 8/01/2015

Wat er gisteren gebeurd is, is niet te vatten. Ik was heel geschokt toen ik vernam dat er een aanslag gepleegd was in Parijs. Het eerste wat ik dacht was: Het zal wel om moslimextremisten gaan. En inderdaad ik had gelijk.

Na zulke incidenten zoals in Sydney in december en de onthoofdingen van IS, begrijp ik mezelf wel om dat te denken. Als ik de reacties op de krantenartikels lees, dan zie ik dat mensen vijandig worden tegenover moslims. Als maatschappij moet je hier juist sterker uit worden. Moeten we ons land echt opdelen in moslims en niet-moslims? Als je de samenleving verdeelt, dan geef je toe aan de wensen van de extremisten.

Deze aanslagen zullen waarschijnlijk wel te maken hebben met de aanslag van gisteren. Ik vind dat je geweld niet kan oplossen met geweld. In Sydney steunden duizenden mensen de moslims die bang waren voor islamofobe reacties met de boodschap I'll ride with you. Ik vind dat een heel mooi gebaar. Je moet de gewone moslim niet viseren omdat twee losgeslagen gekken een heel bloedblad hebben aangericht.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th January 2015, 21:53
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Franse moslims onder vuur

Net zoals Sam moest ik meteen aan moslimextremisten denken toen ik het nieuws hoorde. Volgens mij dachten de meeste mensen zo toen ze het nieuws vernomen hadden. Persoonlijk heb ik niets tegen moslims, iedereen heeft het recht om te geloven in wat ze willen. Zolang mensen zich goed voelen bij wat ze denken en doen is dat allemaal in orde voor mij, maar vanaf het moment dat er geweld bij komt kijken denk ik er toch het mijne van. Omdat een handvol extremistische moslims gewelddadig uit de hoek komen wordt ineens elke moslim met een scheef oog bekeken. Deze extremisten verbrodden het met andere woorden voor iedereen. Dit vind ik niet correct. Stel jezelf nu eens voor dat er ineens een groep protestantse jongeren aanslagen plegen, dan zou dat toch ook niet willen zeggen dat alle protestanten slecht zijn?
Het is de taak van de regering om ervoor te zorgen dat alles vredig verloopt in een land, ze worden er goed voor betaald dus ik vind dat ze hier iets aan moeten doen. Ik vind dat er een wet moet komen in alle Europese landen waarbij elke terrorist een gevangenisstraf krijgt in zijn/haar land van herkomst. Als je moslimterroristen een gevangenisstraf geeft in Europa lachen ze iedereen in zijn/haar gezicht uit. Europese gevangenissen lijken meer op hotels dan op gevangenissen. Vergelijk ze maar met die uit het Oosten , je zal snel het verschil merken.
Het is in mijn ogen eveneens niet correct om geweld te gebruiken tegen moslims. Niet alle moslims zijn extreem. Velen zijn zoals de doorsnee Europeaan. Ze hebben een gezin, een familie en vrienden. Als we hen familieleden of vrienden afnemen maakt het ons geen greintje beter dan de extremisten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.