actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st December 2014, 17:39
j*nthe.vermeiren j*nthe.vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Loenhout
Posts: 107
"Veiligheidscontroles op luchthaven Frankfurt zo lek als een zeef"

21-12-14, 15.28u

Er zijn grote veiligheidsproblemen in de luchthaven van Frankfurt, de grootste van Duitsland. Zo geraakten wapens ongehinderd voorbij de passagierscontrole. Dat blijkt uit een groot Europees onderzoek.

'Bild Am Sonntag' publiceert vandaag de resultaten van het Europees onderzoek. Daaruit blijkt dat de slechte opleiding van het personeel de voornaamste oorzaak is van de gebreken in de luchthaven van Frankfurt. Europese inspecteurs die deelnamen aan het onderzoek slaagden er enkele keren in om wapens en gevaarlijke producten te smokkelen voorbij de veiligheidscontroles voor de passagiers. Het rapport benadrukt dat sommige werknemers in de luchthaven niet in staat zijn om de beelden van de handbagage correct te interpreteren.

"De nodige veiligheidsmaatregelen worden genomen om de veiligheid van de passagiers te garanderen", reageerde een politiewoordvoerder op de luchthaven al.

Bron: De Morgen
http://www.demorgen.be/buitenland/-...-zeef-a2159229/

Mening: Dit artikel heb ik toch met enige verbazing gelezen. Na de aanslagen op de Twin Towers werd de beveiliging op de luchthavens enorm verstrengd en dan lees je opeens zoiets. Gelukkig werden er ondertussen maatregelen genomen om de veiligheid van de passagiers te garanderen, want dit is volgens mij echt wel prioriteit. Het verbaast me ook ontzettend dat sommige werknemers niet in staat zijn om de beelden van de handbagage te interpreteren. Het is volgens mij essentieel dat deze personeemsleden zich zo snel mogelijk kunnen bijscholen, zodat men de veiligheid kan blijven garanderen.

Laatst aangepast door j*nthe.vermeiren : 21st December 2014 om 18:02.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd December 2014, 13:59
Charlotte.L*Dreff Charlotte.L*Dreff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Zoerle-Parwijs
Posts: 30
Veiligheidscontroles op luchthaven Frankfurt zo lek als een zeef

Hier schrik ik nu toch ook wel van. Normaal zijn ze overal abnormaal streng en in Frankfurt maken ze er niet veel uit. Heel raar. Ik vind dat de luchthavenmaatschappijen omtrent veiligheid toch grotendeels op dezelfde lijn moeten zitten. Dit is eigenlijk gewoon om terroristen en drama vragen. Ik snap niet dat je hier zo licht kan over gaan na alles wat er gebeurd is. Als de werknemers onbekwaam zijn, waarom worden ze dan aangenomen? Schort er misschien iets aan de opleiding?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.