actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2015, 08:33
Jens.W*uters Jens.W*uters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Berlaar
Posts: 109
Rusland start met identificatie slachtoffers vliegtuigcrash

Rusland start met identificatie slachtoffers vliegtuigcrash

Na de crash van een Russisch passagiersvliegtuig in de Sinaï-woestijn in Egypte, is Rusland gestart met de identificatie van de slachtoffers. Zo’n 144 lichamen - en niet 162 zoals eerder gemeld - zijn maandag in de vroege ochtend gearriveerd in Sint-Petersburg.

In het gerechtelijk labo van het crematorium gaat men die identificeren, op basis van DNA-gegevens. Vicegouverneur Igor Albin coördineert het onderzoek. Eenmaal geïdentificeerd, zullen de stoffelijke resten aan de nabestaanden overgemaakt worden.

De Airbus A321 van de Russische maatschappij Metrojet met bestemming Sint-Petersburg crashte zaterdagmorgen 23 minuten na het opstijgen in de Egyptische badplaats Sharm el-Sheik. Het bevond zich op 9.400 meter hoogte toen het van de radar verdween.

Volgens het Russische onderzoeksteam brak het vliegtuig al in de lucht uiteen en raakten brokstukken en slachtoffers verspreid over een oppervlakte van 20 vierkante kilometer in een bergachtig gebied van de Sinaïwoestijn.

Geen enkele van de 224 inzittenden – allemaal Russen en drie Oekraïeners – overleefde de ramp. Er waren 25 kinderen aan boord. Ruim de helft van de lichamen is zondagnacht met een Russische Iljoesjin I1-76 overgevlogen naar Sint-Petersburg.

Over de oorzaak van de crash bestaat nog geen duidelijkheid. De kans lijkt voorlopig klein dat Islamitische Staat de hand heeft in de crash.

Bron: De Standaard (2 november 2015), via http://www.standaard.be/cnt/dmf20151102_01950245

Mening:
Dat Rusland zo snel mogelijk de lichamen van de slachtoffers wil identificeren vind ik positief. Hopelijk worden de nabestaanden hierdoor sneller geïnformeerd over de toestand en de plaats van hun familieleden of vrienden. Bovendien denk ik ook dat Rusland hiermee wil aangeven dat zij niet zo maar klein te krijgen is na een ramp als deze. Verder vind ik het goed dat zij ook meteen de oorzaak van de crash willen proberen te achterhalen, aangezien IS deze heeft opgeëist. Zelf denk ik echter dat deze laatste er niets mee te maken heeft.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.