actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > China
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st November 2014, 12:49
Jolien.v*nRoy Jolien.v*nRoy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Oostmalle
Posts: 27
China derde land dat naar de maan en terug vliegt

China derde land dat naar de maan en terug vliegt

De Chinese autoriteiten hebben met succes een onbemande ruimtesonde opnieuw aan de grond gezet nadat het naar de maan en terug was gevlogen. Na de Verenigde Staten en de voormalige Sovjet-Unie is China nog maar het derde land dat daarin slaagt.

Het was de eerste missie naar de maan in veertig jaar. De testvlucht moet een nieuwe vlucht naar de maan in 2017 voorbereiden, waarbij het de bedoeling is dat een toestel op het maanoppervlak landt, stalen neemt en naar de aarde terugkeert.

Volgens het Chinese staatspersagentschap Xinhua landde de ruimtesonde vanochtend omstreeks 6.15 uur plaatselijke tijd in de noordelijke regio Binnen-Mongolië. Het toestel heeft in acht dagen tijd 840.000 kilometer afgelegd en vloog daarbij met succes rond de maan.

Bron: www.demorgen.be
Datum: 01/11/2014

Mijn mening:
Ik was eigenlijk lichtjes verrast dat er nog maar drie landen zijn die naar de maan zijn gevlogen. Toen ik iets verder nadacht, besefte ik wel dat het altijd 'Rusland' tegen 'Amerika' is geweest. Ik weet niet helemaal wat deze landen van plan zijn met hun ruimtevaartprogramma's, maar ik denk wel dat het niet slecht is dat er nu een derde land is bijgekomen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th December 2015, 14:57
J*ppe.Nicolai J*ppe.Nicolai is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Sint-Antonius
Posts: 80
China derde land dat naar de maan en terug vliegt

Mij lijkt het een goede zaak dat nu ook China naar de maan gaat om te exploreren. De kennis over de maan mag naar mijn mening niet bij één land liggen. De maan is een universeel goed dat niet aan één natie toevertrouwd kan en mag worden. De concurrentie bij ruimtemissies neemt toe. Door deze toegenomen concurrentie moeten landen steeds sneller innoveren en steeds meer onderzoekend handelen (op vlak van ruimtevaart). Dit gegeven zal naar mijn mening een gunstig effect hebben op de kennis over de maan en het heelal in het algemeen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.