actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 31st March 2011, 13:10
p4u12767 p4u12767 is offline
Registered User

Motard dekt flitspalen af voor vipkaravaan E3-prijs

Tijdens de wielerwedstrijd E3-prijs in Harelbeke hebben begeleiders met plakkaten flitspalen afgedekt. Daardoor konden vip-bussen tegen hoge snelheid en zonder het gevaar geflitst te worden van de ene plaats naar de andere rijden, meldt de gedrukte versie van Het Laatste Nieuws. Het parket van Oudenaarde start een onderzoek naar de zaak.

Twee buurtbewoners bonden de kat de bel aan toen ze zaterdag jongstleden zagen hoe motorrijders in Melden, nabij Oudenaarde, te werk gingen. Begeleidende motards rijden voor de bussen met vipgasten van het wielerevenement uit, stappen af nabij een flitspaal en schuiven een stok met een plakkaat uit voor de camera vooraleer de bussen tegen hoge snelheid komen aangereden.

"We betreuren dit"
Bewoners maken zich zorgen om de verkeersveiligheid, maar de organisatie van de E3-prijs weerlegt dat het om een goedgeorganiseerde actie gaat om vip-gasten ter wille te zijn. "Wij schakelen de motards in om de bussen te begeleiden", zegt Filip Vermeeren, die het vipvervoer organiseert. "Die krijgen ook enkele verbodsborden mee. Maar dat zijn ronde borden, precies zoals seingevers er hebben, geen vierkante zoals op de foto's. Van georganiseerd afdekken van flitspalen kan bij ons geen sprake zijn."

"Flitspalen afdekken is nooit het ordewoord geweest", besluit Vermeeren. "Dit betreuren we dan ook ten zeerste."

Luc Dhoest van de Kortrijkse federale politie looft enerzijds de 'professionele begeleiding' van de karavaan, maar maakt ook een aantal kanttekeningen bij de manier waarop één en ander in zijn werk gaat. Zo zou de organisatie onder meer kruispunten afzetten zonder dat ze daarvoor bevoegd is en een rond punt langs de verkeerde kant hebben laten nemen.

Parket: "Dit kan absoluut niet"
Het parket van Oudenaarde start een onderzoek naar de feiten, zegt procureur des konings Geert Merchiers. De man die de flitspaal belemmerde, riskeert een boete tot 5.500 euro en mogelijk een intrekking van zijn rijbewijs en een gevangenisstraf van 15 dagen tot 3 maanden.

Het parket van Oudenaarde wordt voor het eerst met dergelijke feiten geconfronteerd, zegt Merchiers. "We hebben kennisgenomen van de feiten en er zal proces-verbaal worden opgemaakt. Dergelijke inbreuken op de verkeerswet kunnen absoluut niet. Als de bussen aan een onaangepaste snelheid rijden, vormen ze een risico voor de andere weggebruikers." (belga/tw)
31/03/11 10u55

bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...-E3-prijs.dhtml

eigen mening:
Ik vraag mij af wie zo'n idee in zijn hoofd haalt! Zijn het de vip's zelf die daar om vragen? Ik denk persoonlijk van niet. De man die het bordje voor de camera houdt is denk ik ook niet zelf op het idee gekomen. Ik denk dat hij maar orders uitvoerde van de organisatie die alles 'vlekkeloos' wil laten verlopen. De organisatie wil natuurlijk goed scoren en denkt aan hun inkomsten want een tevreden klant... Daarom past veiligheid hier niet in hun plaatje. Maar dit bewijst toch maar weer eens in wat voor een 'snelle' wereld wij leven waarin mensen geen geduld meer hebben en het persoonlijk welbevinden vooropstellen tegen regels en normen in.

Laatst aangepast door p4u12767 : 31st March 2011 om 13:23.
Met citaat antwoorden
Oud 1st April 2011, 00:26
Laetitia.De.Schepper Laetitia.De.Schepper is offline
Registered User

Leven de VIP-burgers in een andere wereld met andere regels ? Mogen wij ons afvragen wat er dan nog wordt afgeplakt en toegedekt ? Letterlijk en figuurlijk ? Moeten we ons hierbij geen vragen stellen ? Stel dan nog dat er een boete of rechtszaak komt, die zal er altijd na de feiten komen…Schande !!!
Sport voor alles ? Belangrijker dan veiligheid ?
Met citaat antwoorden
Oud 1st April 2011, 00:57
Véronique.Segers Véronique.Segers is offline
Registered User

Ook ik vind dit schandalig! Waar trekken we de grens? Zoals Laetitia reeds aanhaalt... wat gaan de VIP's nog afplakken en toedekken? Dit is onverantwoord en moet zeker onderzocht worden door het parket. Veiligheid is nog steeds belangrijk.

De man die de flitspaal belemmerde, riskeert een boete tot 5.500 euro en mogelijk een intrekking van zijn rijbewijs en een gevangenisstraf van 15 dagen tot 3 maanden. Dit vind ik vrij drastisch. Misschien was hij niet degene met het idee. Toch is hij ook zeker mee in fout gegaan. Hij had ook kunnen zeggen: 'nee , hier doe ik niet aan mee'. Maar zoals ik al zei: dit moet eerst onderzocht worden alvorens er straffen worden uitgedeeld. Maar ja, wie ben ik om dit te zeggen?!

Sport is heel belangrijk geworden in onze maatschappij: voetballers met te hoge lonen,wielrenners die denken dat de hele baan van hun is, en nu dit dus weer... Het gaat soms gewoon te ver.

Laatst aangepast door Véronique.Segers : 1st April 2011 om 01:14.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:55.