actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2015, 08:27
Romy.L*ntermans Romy.L*ntermans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Mol
Posts: 79
Proximus wil afscheid nemen van personeelsleden die ouder zijn dan 58

Proximus wil afscheid nemen van personeelsleden die ouder zijn dan 58

Het telecommunicatiebedrijf Proximus wil zijn personeelsleden die ouder dan 58 jaar zijn versneld met pensioen laten vertrekken. Dat staat vrijdag in La Libre Belgique. De onderneming wil haar concurrentiepositie versterken door de loonmassa terug te dringen.

Politiek gezien liggen de plannen van Proximus erg moeilijk, omdat ze ingaan tegen het pensioenbeleid dat de regering-Michel heeft uitgetekend. Voor de federale regering wordt het dan ook erg lastig om hier zomaar mee in te stemmen, zo luidt de analyse van La Libre Belgique. De Belgische staat is met een belang van 53,5 procent nog altijd de meerderheidsaandeelhouder van het telecombedrijf.

Volgens de voorgestelde formule is er evenwel geen sprake van een vervroegde pensionering, maar om verlof voorafgaand aan het pensioen. Dat scenario zou zowel voor het bedrijf als voor de regering goedkoper uitkomen.

Proximus stelt momenteel 14.000 mensen tewerk (voltijdse equivalenten). De plannen hebben betrekking op een duizendtal mensen, of zowat zeven procent van het huidige personeelsbestand.

bron: de standaard 27 november 2015 http://www.standaard.be/cnt/dmf20151127_01992369
eigen mening: Ik vind het goed dat proximus dit op deze oplost. Ik vind dat dit bedrijf goed heeft opgetreden door de mensen ouder dan 58 op vervroegd pensioen (of verlof voorafgaand aan het pensioen) te laten gaan. Nu moeten de mensen al veel te lang gaan werken vind ik. 60 was nog haalbaar, maar ouder vind ik dat niet mag. Deze mensen moeten ook nog kunnen genieten van het leven. Te veel mensen sterven al vroeg en als de mensen dan heel lang moeten gaan werken hebben ze misschien niets aan hun pensioen gehad.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.