actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2012, 08:30
k#n.vangheel k#n.vangheel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Geel
Posts: 22
Milquet wil 15 tot 20 procent meer blauw op straat

BRUSSEL - Minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet (CDH) maakt zich sterk dat ze volgend jaar 15 tot 20 procent meer blauw op straat zal krijgen, ‘door de veiligheidsdiensten te reorganiseren en nieuwe technologieën aan te boren. Dat zegt ze in de kranten van Sudpresse. Milquet denkt ook aan een heffing van 2 of 3 euro op auto- of brandverzekeringen voor de financiering van de brandweerhervormingen.

Eerst wil Milquet de rol van politie, leger, militaire politie en bewakingsdiensten ‘uitklaren'. Daarnaast denkt ze onder meer dat laptops of smartphones in de politiewagens ervoor zouden kunnen zorgen dat pv's sneller opgesteld zijn. ‘Wat nog niet betekent dat alle agenten een smartphone krijgen natuurlijk.'

De CDH-vicepremier denkt tot slot aan een beperkte heffing van zo'n 2 à 3 euro op de auto- of brandverzekering. Dat zou al snel 50 tot 80 miljoen euro kunnen opleveren voor de financiering en de hervorming van de brandweer, die met een tekort aan middelen kampt. Dat zou een fatsoenlijke vorm van extra financiering zijn om de hervorming te lanceren', vindt ze. Milquet heeft de piste naar eigen zeggen ‘al 20 keer' op tafel gelegd tijdens het begrotingsconclaaf. Volgend jaar zal ze dat zeker opnieuw doen.

bron: http://www.standaard.be
mening: Ik vind het goed dat Milquet probeert om meer politie mensen op straat te krijgen en de veiligheidsdiensten te reorganiseren. Ik hoop ook dat dit ervoor zal zorgen dat de politie snel genoeg ter plaatse is wanneer er een overval of inbraak gepleegd wordt wat nu meestal niet het geval is. Door het plaatsen van laptop’s of smartphones in politie wagens zullen de pv's sneller opgesteld kunnen worden, daar twijfel ik niet aan maar, wat gaat dit kosten voor de staat? Ik vind het niet goed dat zij de auto- of brandverzekering wil opvoeren om de hervorming te financieren. Zo zie je maar weer dat de gewone burger moet opdraaien voor fouten van de overheid.

Laatst aangepast door k#n.vangheel : 5th December 2012 om 08:53.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.