actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th October 2014, 09:45
S*m.martens S*m.martens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 101
Michel: ‘Debat over loon politici is open’

Michel: ‘Debat over loon politici is open’

‘Het staat niet in het regeerakkoord, maar er is nog ruimte in het kader van de ministerraad om een debat over de lonen van politici te voeren.’ Dat zei eerste minister Charles Michel (MR) in Terzake.


Het was een kijker van Terzake die de vraag opwierp dinsdagavond: ‘Geldt die indexsprong ook voor politici, wordt hun loon ook bevroren?’ Het is een klassieker, want als de ‘gewone mens’ moet inleveren, dan moet ‘de politicus’ volgen.

‘Ja, wij moeten ook het voorbeeld geven’, aldus Michel. Een regeling daarover staat niet in het regeerakkoord, in tegenstelling tot de vorige regering onder Elio Di Rupo. ‘Het debat daarover is open. Er is ruimte om dat in het kader van de ministerraad uit te werken’, nuanceerde Michel. ‘Wat men van de bevolking vraagt, moet ook voor ministers gelden. De pensioenen van parlementsleden is al aangepast tijdens de vorige legislatuur. Dat kan ook bekeken worden. En het kan ook dat politici loon moeten inleveren.

De Standaard, 15/10/2014

Eigen mening: Ik ben zeer blij dit artikel te mogen in de krant. Het feit dat de eerste minister zegt dat er plaats is voor een debat, vind ik zeer goed. Politici verdienen fors meer als de gewone werknemer. De gewone werknemer moet altijd inleveren, maar politici blijven hun loon behouden. Dit kan uiteraard niet getolereerd worden. Ik denk dat vele mensen hier zo over denken. Uiteraard beslist de eerste minister hier niet alleen over, en moet dit samen besproken worden. Ik hoop dat politici inzien dat ze ook iets moeten inleveren, want ze beslissen over hun eigen lot. Als ze dit niet goedkeuren, dan kan de gewone mens daar weer niets aan doen. Zoals ik al zei, ben ik gelukkig te horen dat ze dit overwegen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.