actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th December 2014, 18:17
iman.b*ukayouo iman.b*ukayouo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vorselaar
Posts: 25
Politievakbond overweegt om chauffeurs niet te laten blazen tijdens BOB-controles

Volgens Vincent Gilles van de vakbond VSOA Politie ‘bestaat de dreiging om de BOB-campagne niet uit te voeren’. De nationale voorzitter van de liberale politiebond bevestigt zo wat de Franstalige kranten Le Soir en La Dernière Heure woensdag schreven. Maar Gilles tempert ook. ‘In dit stadium is het niet meer dan een piste.’

De vakbond wacht komende woensdag, 24 december, af om zich uit te spreken over mogelijke acties. ‘Het opschorten van de BOB-campagne is een van de pistes die op tafel liggen. We wachten op een signaal van de regering vooraleer we er ons over uitspreken.’

Idee van VSOA

Dinsdag protesteerden de politiebonden nog met een stiptheidsactie tegen het uitblijven van een pensioenregeling voor de politie. Op verschillende plaatsen haalden agenten tijdens de ochtendspits het verkeer naar de kant voor een controle, en op de luchthaven was er een lange wachtrij wegens de uitgebreide paspoortcontrole.

‘De piste om niet te verbaliseren van 25 december tot 1 januari circuleert’, bevestigt ook de Franstalige woordvoerder van politievakbond NSPV, Fabrice Discry. ‘Het VSOA kwam met het idee af, maar indien het zo ver zou zijn, zullen we er in gemeenschappelijk vakbondsfront over praten.’ De woordvoerder voegt er meteen wel aan toe dat er niet te snel moet gegaan worden.

ACV is verbaasd

De christelijke bond is wel verbaasd over het dreigement om geen alcoholcontroles uit te voeren. ‘Ik kan deze dreiging niet bevestigen’, zegt afgevaardigde Stéphane Deldicque van CSC Police (ACV). Hij zegt verrast te zijn over wat hij in de pers las. Hij wil afwachten wat de intenties zijn van de regering en wacht op een uitnodiging. Maar ‘indien de situatie volgende week nog geblokkeerd is, zouden we kunnen beslissen om actie te voeren of de stakingsaanzegging te verlengen’. ‘Maar we hebben nog nooit in gemeenschappelijk front over het niet-uitvoeren van de BOB-campagne gesproken’, aldus Deldicque.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141217_01434739

Eigen mening: Ik vind het wel apart dat de politie overweegt om geen alcoholcontroles uit te voeren. Zeker in december rond om alle feestdagen, wordt er toch wel hier en daar een borrel gedronken. Als je dan aankondigt dat er niet gecontroleerd gaat worden, geef je een verkeerd beeld af naar mijn mening. Nu kunnen mensen eerder overwegen om toch wel mee te gaan drinken tijdens een viering, omdat ze weten dat er geen controles gehouden worden. Dit moedigt slecht gedrag aan en zeker in het verkeer, om met drank achter het stuur te gaan zitten is nooit goed. Nu begrijp ik dat zulke controles veel tijd en moeite kost, maar het risico van een ongeluk in de winter met het koude weer is al groter en zeker wanneer mensen gaan drinken. Dus ik zou zeker wel voor alcoholcontroles gaan, om in ieder geval mensen meer te stimuleren met mate te drinken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.