actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th December 2010, 11:32
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Fiscus mag voortaan onze bankrekeningen inkijken

Vanaf volgend jaar krijgt de fiscus inzage in de bankrekeningen van Belgen bij wie belastingontduiking vermoed wordt. Politici en experts zijn er zeker van dat in 2011 het bankgeheim in België sneuvelt. Dat schrijft De Tijd.
De strijd tegen het bankgeheim geraakte de afgelopen jaren internationaal in een stroomversnelling. Ook in België zijn de tijd en de geesten rijp om er korte metten mee te maken, zegt professor fiscaal recht Luc De Broe (KULeuven). Bronnen in het parlement en de regering bevestigen dat, aldus De Tijd.

Vergevorderd stadium
De onderhandelingen over de afschaffing van het bankgeheim in België voor Belgische rekeninghouders zitten in een vergevorderd stadium in het parlement. De regering-Leterme zal daarvan dankbaar gebruikmaken voor de noodzakelijke saneringen. Dat betekent niet dat de fiscus voortaan systematisch bankrekeningen zal controleren. Maar Belgen met een bescheiden inkomen die een luxueus appartement aan de zee kopen, moeten op hun tellen passen.

Datum: 24/12/2010
Bron: De Morgen

Eigen mening:
Het is goed dat men een manier heeft gevonden om belastingontduikers te kunnen opsporen. Maar ik stel me toch wel wat vragen bij de manier waarop men dit wil doen. Ik denk niet dat dit enkel gecontroleerd kan worden door het inkijken van onze bankrekeningen.
Ik kan me voorstellen dat er veel mensen zijn die het niet leuk vinden dat deze gegevens kunnen worden ingekeken. Hopelijk gebeurt dit dan ook met de nodige discretie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.