actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2015, 08:55
E*elien.Vanzummeren E*elien.Vanzummeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Vielsalm
Posts: 36
Verplicht eID-lezer bij automaten Nationale Loterij’

Verplicht eID-lezer bij automaten Nationale Loterij’

De verdeelautomaten van de Nationale Loterij moeten uitgerust worden met een eID-lezer. Met dat voorstel wil kamerlid Peter Dedecker (N-VA) het voor minderjarigen onmogelijk maken om krasloten en formulieren te komen.

Met de eID-lezer kunnen de paspoortgegevens geverifieerd worden. ‘Als dit kan voor automaten die blikjes Jupiler verkopen, moet dat toch ook kunnen voor de Lotto’, meent Dedecker.

Volgens de Nationale Loterij zijn de verdeelautomaten, waarvan er momenteel al een vijftigtal in werking zijn, al uitgebreid beveiligd. Zo bevinden ze zich in publieke ruimtes binnen het gezichtsveld van een winkelbediende of gerant.

Het voorstel van Dedecker volgt op de plannen van de regering om meer geld te halen uit de Nationale Loterij. Uit een beleidsnota van minister van Begroting Sophie Wilmès bleek al dat de opbrengsten momenteel lager liggen dan verwachten, en goksites terrein winnen. Het doel is nu om meer mensen op de Lotto te doen spelen. Dedecker zegt echter dat zijn partij geen agressieve reclamecampagnes zal tolereren.

Bron: Ds
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th November 2015, 09:23
E*elien.Vanzummeren E*elien.Vanzummeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Vielsalm
Posts: 36
Citaat:
Orgineel gepost door E*elien.Vanzummeren
Verplicht eID-lezer bij automaten Nationale Loterij’

De verdeelautomaten van de Nationale Loterij moeten uitgerust worden met een eID-lezer. Met dat voorstel wil kamerlid Peter Dedecker (N-VA) het voor minderjarigen onmogelijk maken om krasloten en formulieren te komen.

Met de eID-lezer kunnen de paspoortgegevens geverifieerd worden. ‘Als dit kan voor automaten die blikjes Jupiler verkopen, moet dat toch ook kunnen voor de Lotto’, meent Dedecker.

Volgens de Nationale Loterij zijn de verdeelautomaten, waarvan er momenteel al een vijftigtal in werking zijn, al uitgebreid beveiligd. Zo bevinden ze zich in publieke ruimtes binnen het gezichtsveld van een winkelbediende of gerant.

Het voorstel van Dedecker volgt op de plannen van de regering om meer geld te halen uit de Nationale Loterij. Uit een beleidsnota van minister van Begroting Sophie Wilmès bleek al dat de opbrengsten momenteel lager liggen dan verwachten, en goksites terrein winnen. Het doel is nu om meer mensen op de Lotto te doen spelen. Dedecker zegt echter dat zijn partij geen agressieve reclamecampagnes zal tolereren.

Bron: Ds

Eigen mening: Ik vind het normaal en uiterst noodzakelijk dat er een eId- lezer zal komen voor de lotto automaten, veel te veel jongeren onder te 18 verspillen hun geld door de lotto of door goksites. De eId-lezer is niet alleen goed voor het vermeiden van jonge spelers maak ook voor de spelers die al op een zwarte lijst staan en die verslaafd zijn. Dit systeem is voor hen te beschermen en vind dat dit zeker ook moet worden aangemoedigd. Wat ik minder begrijp is dat de regering de mensen meer wil laten spelen op de Lotto, waar is dat goed voor? Welk voordeel heeft de regering daar aan? Ik ben zelf geen lotto speler dus ik bekijk dit misschien anders maar ik begrijp niet dat je elke week zoveel geld kunt uitgeven om de lotto te winnen, ik noem dat valse hoop. De mensen hebben slechts maar 1 kans op 7.5486 dat blijkt uit mijn onderzoek van mijn middelbare school.
Ik vind het dus al een goed begin dat door deze eID-lezers jongeren onder de 18 niet meer kunnen mee doen met de Lotto.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.