actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2013, 08:42
brent.h*fmans brent.h*fmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2013
Locatie: zoersel
Posts: 20
Handelaars willen geen extra koopzondag.

Handelaars willen geen extra koopzondag

De eerste koopzondag van de eindejaarsperiode vindt vandaag plaats. Leuk voor wie op zondag kerstinkopen wil gaan doen, maar de handelaars kijken er minder naar uit. Eén handelaar op vijf wil die koopzondagen zelfs gewoon afschaffen, schrijft De Zondag.
Wettelijk gezien zijn er zes koopzondagen toegelaten. Uit het onderzoek van het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ) blijkt dat heel wat winkeliers liever minder of zelfs geen koopzondagen zouden zien. Nu al worden in heel wat steden en gemeenten amper drie tot vier koopzondagen georganiseerd.

Uit het onderzoek blijkt dat één handelaar op vijf zelfs pleit voor een volledige afschaffing van de koopzondagen. Bijna de helft (44 procent) van de handelaars vindt dat zes van dergelijke dagen per jaar meer dan voldoende zijn.

De tanende belangstelling onder de handelaars heeft te maken met het feit dat handelaars nu zo goed als geen personeel vinden dat bereid is om op zondag te werken. Het gevolg is dat de handelaars zelf de handen vol hebben tijdens de koopzondagen. Uit een eerdere NSZ-bevraging bleek dat de eindejaarsaankopen dit jaar al iets vroeger op gang gekomen zijn.

bron: http://www.hln.be/hln/nl/942/Econom...oopzondag.dhtml

eigen mening: Ik snap dat de koopzondagen voor handelaars lastige dagen zijn aangezien niet veel mensen bereidt zijn om op een zondag te gaan werken. Langs de andere kant zijn er veel mensen die alleen zondag de tijd hebben om te gaan winkelen en zeker in de eindejaarsperiode zijn die koopzondagen dan mooi meegenomen. Het verbaast me toch wel dat 44 % van de handelaars de koopzondagen willen afschaffen, want het zijn toch extra inkomsten of zie ik dat verkeerd? We kunnen natuurlijk ook de representativiteit van het onderzoek in vraag stellen. 44 % lijkt me wel wat veel.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.