actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th October 2015, 09:12
Toon.A*rts Toon.A*rts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Tielen
Posts: 25
Oorlog Syrië escaleert op alle fronten

Op drie Syrische fronten escaleert na de luchtoorlog nu ook het grondconflict. De VS en de Golfstaten gaan in het noorden Koerden en Arabische strijders zwaarder bewapenen voor een offensief op IS-bolwerk Raqqa. Ook het Turks-Syrische grensgebied wil men heroveren. In het westen gaan Iraanse militairen met Russische luchtsteun het Syrische leger steunen, tot consternatie van Israël.

Op de Russische bombardementen in het voordeel van het Assad-regime volgt nu een eerste tegenzet van de VS en de Golfstaten. De westers-Arabische coalitie kondigt aan dat ze door steun aan Koerdische en Arabische milities een grootschalig offensief gaat openen in het noorden van Syrië, om de feitelijke IS-hoofdstad Raqqa te omsingelen.

Eigen mening : Oorlog is nooit goed, Maar tegen IS is natuurlijk wel een goede beslissing. Het gaat mensenlevens kosten waarschijnlijk ook onschuldige mensen, bijna altijd in oorlog jammer genoeg. Maar ik vind dat we dit al geen conflict mogen noemen maar een oorlog tegen IS. Maar als we naar de geschiedenis kijken snap ik de moslims eigenlijk ook wel, hun haat voor het westen. Als schietgraag Amerika Irak niet was binnengevallen was dit allemaal volgens mij niet gebeurt. Zij wakkerde de haat nog wat aan. Maar IS moet wel aangepakt worden na al de onthoofdingen, aanslagen (bv. Parijs). En betrek al zeker niet je religie bij een oorlog of conflict.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.