actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th October 2017, 10:09
jirka.v*nrooy jirka.v*nrooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Weelde
Posts: 125
Tropische storm Nate eist al twintigtal levens in Centraal-Amerika

Tropische storm Nate eist al twintigtal levens in Centraal-Amerika
Huizen raakten beschadigd door een modderstroom in de Costa Ricaanse hoofdstad San José. Foto: REUTERS
De tropische storm Nate heeft in Centraal-Amerika donderdag al aan zeker twintig mensen het leven gekost.

De meeste slachtoffers vielen in Nicaragua, waar vicepresident Rosario Murillo vijftien doden heeft bevestigd. In Costa Rica vielen al zeker zeven doden, zegt president Luis Guillermo Solis. Zeker vijftien mensen zijn nog vermist.

Het Amerikaanse nationaal orkaancentrum verwacht dat de storm donderdagavond (plaatselijke tijd) over het oosten van Honduras en donderdagnacht en vrijdag over het noordwesten van de Caraïbische Zee zal trekken. Nate gaat dit weekend wellicht als een orkaan van categorie 1 aan land aan de Amerikaanse golfkust.

De burgemeester van New Orleans heeft alvast de noodtoestand afgekondigd. ‘Er is geen reden tot paniek voor de inwoners van New Orleans, wel reden om ons voor te bereiden’, zei burgemeester Mitch Landrieu.



06/10/17
Bron: BELGA/AFP
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171006_03116075


Eigen mening
Het is ongelofelijk hoeveel orkanen en stormen Amerika treffen dit jaar. Er is altijd wel een seizoen waarin er meer orkanen voorkomen maar dit jaar lijkt het me meer dan anders.
De hoeveelheid stormen en orkanen duidt op de opwarming van de aarde. Dat er dan landen niet overeen of terug uit het klimaatakkoord stappen kan er bij mij niet in. Enkele dagen had ik een artikel gepost 'Kerk belegt voortaan alleen nog ‘groen’ ', daarin staat ‘In de Bijbel staat dat de mens de aarde niet van God in eigendom heeft gekregen. Hij heeft haar slechts in bruikleen.' Zelf heb ik nog nooit een bijbel gelezen maar dit is een goede les want het duidt op zorgzaamheid voor de aarde.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.