actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2014, 12:10
robin.s*eurs robin.s*eurs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vorselaar
Posts: 82
Aarde beeft in Japan: minstens 39 gewonden

Aarde beeft in Japan: minstens 39 gewonden

Minstens 39 personen zijn gewond geraakt bij een aardbeving van 6,7 op de schaal van Richter in het centrum van Japan. Dat zeggen de autoriteiten.

Op tv is te zien dat tientallen huizen ingestort zijn in de gemeente Hakuba, in het noordelijke deel van de prefectuur Nagano, 280 kilometer ten noordwesten van Tokio. De aardbeving gebeurde 's avonds om 22.08 uur plaatselijke tijd (14.08 uur in België). Honderden inwoners moesten hun huizen verlaten, want de aardbeving veroorzaakte onderbrekingen van de stroom- en watertoevoer. Er werd geen tsunamialarm afgekondigd.

Het epicentrum bevond zich in het noorden van Nagano op een diepte van tien kilometer, zegt het Japans meteorologisch agentschap. De schok was gedurende een tiental seconden te voelen, zeggen de nationale meteorologische dienst en verschillende media.

Bron: De Morgen 23/11/2014

Mening: Ik vond het heel erg wat er gebeurt is in China, zoiets wens je niemand toe. Toch komen er wel vaker aardbevingen voor in die regio en weten de mensen steeds wat ze moeten doen. Ze moeten namelijk zo snel mogelijk naar een open ruimte lopen. Toch vind ik het een beetje vreemd dat men in deze regio blijft wonen. Dit zeker als men weet dat er vaker aardbevingen voorkomen en het er dus ook ket veilig is. Het is zeker niet leuk om steeds je eigendom in puin te zien. Dit zou voor mij een reden zijn om te verhuizen. Ik vind ook dat de overheid de bewoners meer kan waarschuwen, enzovoort.

Laatst aangepast door robin.s*eurs : 23rd November 2014 om 12:20.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.