actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2011, 16:47
katelijne.uytterhoeven katelijne.uytterhoeven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Pulderbos
Posts: 64
Dochter Kadhafi roept op Libische regering omver te werpen

Dochter Kadhafi roept op Libische regering omver te werpen
30/11/11, 16u29

www.demorgen.be
Aisha Kadhafi. © reuters

© photo news
Aisha Kadhafi, dochter van de voormalige Libische leider Mouammar Kadhafi, die op 20 oktober werd gedood door zijn volk, heeft de Libiërs opgeroepen de nieuwe regering in hun land omver te werpen. Ze deed dat in een audioboodschap die door de Arabische zender Arraï, gevestigd in Damascus, werd verzonden.

"Wreek het bloed van uw martelaren. Revolteer tegen de nieuwe regering", luidt het in de boodschap die gisteren werd verspreid. Volgens Aisha had haar vader het Libische volk niet opgegeven. "Mijn vader is niet weg, hij is altijd onder ons", klonk het nog.

Aisha, haar broers Mohamed en Hannibal, haar moeder Safiya en nog een aantal andere familieleden, slaagden er eind augustus in Algerije te bereiken. "Om puur humanitaire redenen", zo liet Algiers weten. (afp/adb)

Reactie
Ik vind het raar dat zij dit zelfs nog durft te zeggen. Na de (wrede) moord op haar vader zou ze toch schrik moeten hebben dat haar hetzelfde lot te wachten staat. Ik kan me ook voorstellen dat dit bij vele Libiërs in het verkeerde keelgat zal schieten. Vooral dat ze zegt 'mijn vader is altijd onder ons', alsof het zo'n goed man was, het grootste deel van het volk van Libië zal hierdoor op zijn minst verbolgen op reageren. Volgens mij is dit geen slimme zet van Aisha Kadhafi, ik denk echt niet dat dit veel zal veranderen aan de situatie. Ze heeft het voor zichzelf alleen nog maar gevaarlijker gemaakt. De huidige Libische regering zal hoogstwaarschijnlijk niet vallen, toch zeker niet door een aanval van de 'pro-Kadhafi's', dit is toch duidelijk gebleken door hun 'overwinning'?

Laatst aangepast door katelijne.uytterhoeven : 30th November 2011 om 16:56.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.