actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th December 2015, 23:52
Brent L*mmelen Brent L*mmelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Merksplas
Posts: 20
Kamikazemeisjes Boko Haram "weten niet dat ze bommen dragen"

Een groot aantal meisjes dat door de terreurorganisatie Boko Haram wordt ingezet om zelfmoordaanslagen in Nigerie en buurlanden weet waarschijnlijk niet dat ze explosieven dragen, dat bevestigt een experte van de VN.

De voorbije maanden zet Boko Haram steeds vaker zelfmoordterroristen in: vaak gaat het om vrouwen of meisjes, vaak erg jong, in het noorden van Nigeria, Kameroen, Tsjaad en Niger.

"Een groot aantal van hen weet niet dat ze hen zullen laten ontploffen," zegt Leila Zerrougui, speciaal gezant van de VN voor Kinderen en Gewapend Conflict. Een groot aantal explosieven wordt volgens de veiligheidsdiensten van de getroffen landen vanop afstand tot ontploffing gebracht.

"Persoonlijk betwijfel ik of de kinderen het weten," bevestigt Zerrougui, die benadrukt dat de kamikazes vaak amper elf of twaalf jaar oud zijn. "Dat wil zeggen dat ze het niet zelf tot ontploffing brengen."

Voor Zerrougui is de inzet van kinderen voor zelfmoordaanslagen een van de ergste tekenen van het toenemende gevaar voor kinderen die in conflictgebieden wonen. Ze haalt daarbij ook het voorbeeld aan van kindsoldaten die als menselijke schild gebruikt worden door gewapende organisaties zoals Islamitische Staat. "Elk jaar verslechtert de situatie van kinderen in conflictzones," aldus Zerrougui, die 2015 omschreef als een "bijzonder moeilijk jaar": op dit ogenblik vinden er zes grote conflicten plaats, in tegenstelling tot één of twee, normaal gezien.

"Duizenden kinderen zijn gedood, verminkt, scholen zijn aangevallen en kinderen worden met duizenden tegelijk gerekruteerd op talloze plaatsen. De kinderen worden niet alleen getroffen, ze zijn het doelwit."

bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...en-dragen.dhtml

eigen mening: Ten eerste kan ik al niet begrijpen dat ze hier jonge meisjes voor inschakelen en ten tweede begrijp ik ook niet dat deze hiertoe in staat zijn. Ze moeten toch weten dat ze een bommengordel aanhebben want dat kunnen ze zelf zien. Wat ze niet weten is wanneer die tot ontploffing gebracht wordt want ik zie deze kinderen er ook niet toe in staan om die zelf te doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.