actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2011, 10:38
Laure.Mylemans Laure.Mylemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herenthout
Posts: 60
Protest in Egypte houdt aan

Het ontslag van het Egyptische kabinet heeft niet geleid tot een einde aan de protesten in het land. Ook maandagnacht waren in het centrum van Caïro tienduizenden mensen op de been. Zij eisen dat het militaire bestuur de macht overdraagt aan een burgerregering.
Demonstranten juichten en riepen ’Allah is groot’ toen maandag bekend werd dat het kabinet aftreedt, maar direct daarna vingen ze hun leuze ’Het volk wil de veldmaarschalk afzetten’ weer aan, een verwijzing naar de militaire leider Hussein Tantawi. Het leger zegt de macht pas te zullen overdragen na de presidentsverkiezingen, eind 2012 of begin 2013.

Zeker 26 mensen zijn bij het jongste geweld omgekomen en ten minste 1750 mensen raakten gewond. Het geweld brak zaterdag uit toen demonstranten de straat opgingen voor een ’tweede revolutie’.

De demonstranten vinden dat de Opperste Raad voor de Strijdkrachten, dat de macht overnam van de afgezette president Hosni Mubarak, heeft gefaald in het stabiliseren van het land, het redden van de economie en het bewerkstelligen van democratie.

Mensenrechtenorganisatie Amnesty International uitte maandag in een nieuw rapport zware kritiek op de militaire leiders van het land. Volgens de organisatie hebben ze ’compleet gefaald hun beloften na te komen om de mensenrechtensituatie te verbeteren’. Onder het militaire bestuur is de situatie in sommige gevallen zelfs slechter dan onder Mubarak, aldus Amnesty.

Bron:
http://www.destandaard.be/artikel/d...MF20111122_024; 22/11/11; 09.06 uur

Mening:
Ik vind het normaal dat er zoveel protesten zijn in Egypte. Ze wilden immers verandering in hun land en dachten dat ook te krijgen nadat Mubarak werd afgezet. Nu blijkt dat het allemaal voor niets is geweest en dat alles er nog hetzelfde is. Dan vind ik het niet vreemd dat de mensen protesteren. Alleen vind ik het heel jammer dat hierbij ook doden zijn gevallen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd November 2011, 11:10
Willem.Van.den.Broeck Willem.Van.den.Broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 24
Ik vind het spijtig dat er nog meer mensen gedood en gewond zijn geraakt. Mensenrechtenorganisatie Amnesty International heeft dan ook alleen maar gelijk dat de organisatie compleet gefaald heeft hun beloften, om de mensenrechtensituatie te verbeteren, na te komen. Sinds dat onder het militair bestuur de situatie soms erger is dan onder het vorige bestuur, hoop ik dat het leger de macht vlugger zal overdragen dan eind 2012 of begin 2013.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.