actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd March 2018, 21:41
Daan.D*upagne Daan.D*upagne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Olmen
Posts: 49
https://www.demorgen.be/technologie/van-nepnieuws-tot-weglopende-tieners-dit-zijn-de-

Facebook mag dan megawinsten boeken, het sociale netwerk staat voor een aantal fikse problemen. Zelfs Mark Zuckerberg weet het even niet meer. Wat is er mis?

Facebooks topman Mark Zuckerberg heeft een opvallende transformatie ondergaan. Van rasechte techno-optimist veranderde hij in de man die beseft dat zijn netwerk niet heeft geleid tot een betere wereld. Voor Zuckerberg blijft het niet bij deze constatering. Hij is zo teleurgesteld dat Facebook door trollen wordt misbruikt voor financiële en politieke doeleinden, dat hij er alles aan wil doen om zijn netwerk weer gezond te maken.

"2017 was een moeilijk jaar", schreef hij eind januari onomwonden op zijn eigen netwerk. "De wereld voelt zich angstig en verdeeld en dat had zijn weerslag op Facebook. We hebben misbruik op ons platform gezien, waaronder staatsbemoeienis en de verspreiding van onwaar, sensationeel en polariserend nieuws."

Bron: https://www.demorgen.be/technologie...ebook-bac6821e/
De morgen
Eigen mening: Ik vind het jammer dat facebook op deze manier misbruikt wordt. Er worden heel vaak artikels verspreid die niet gecontroleerd werden op onwaarheden of die bewust fout verspreid worden om een politiek of financieel doel te bereiken. Ik had een artikel gelezen waarin stond dat in sommige oost Europese landen er een hele hoop mensen zijn die worden ingehuurd om foutieve artikels te schrijven. Vele mensen worden hierdoor beïnvloed. Trump was bijvoorbeeld een zeer populair onderwerp bij deze mensen. Experts hebben ook gezegd dat dit ongetwijfeld een rol heeft gespeeld bij de uitslag van de verkiezingen. Doordat iedereen artikels op facebook kan gooien en er geen filter is worden er ook heel veel boecht artikels gepost. Ik kom ongelofelijk vaak artikels tegen die absoluut niet maatschappelijk relevant zijn. Of Advertenties die vermomt worden als artikel maar eigenlijk niet dienen om informatie te geven maar om een product te verkopen. Ik hoop dat Zuckerberg hier iets aan kan veranderen.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.