actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2009, 10:39
marijn.van.de.waeter marijn.van.de.waeter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Retie
Posts: 28
Open VLD kiest met Alexander De Croo voor avontuur

Hij heeft nog geen enkel politiek mandaat uitgeoefend, zelfs niet in de gemeenteraad, en tot voor enkele maanden zei hij zelf nog te groen te zijn voor het voorzitterschap. Maar Alexander De Croo mag zich vanaf nu wel de nieuwe voorzitter van Open VLD noemen, bijna 15 jaar nadat ook vader Herman De Croo de functie bekleedde.

De eerste weken zullen voor de kersverse voorzitter een ware vuurdoop zijn. Hij heeft geen enkele ervaring in de politiek en zal dus bijzonder snel moeten leren. Brussel-Halle-Vilvoorde, de spreidstand tussen de federale regering en de Vlaamse oppositie, de houding van de federale ministers onder Leterme II... het zijn problemen die doorgaans niet toevertrouwd worden aan mensen die hun eerste stapjes in de politiek zetten.

De Croo zal ook autoriteit moeten afdwingen binnen de eigen partij. Daarvoor zal hij niet alleen de oude kopstukken een plaats moeten geven, maar ook met de tussengeneratie en de jongeren een relatie moeten opbouwen. Het valt af te wachten welke rol Vincent Van Quickenborne zal spelen, zijn running mate en lange tijd zelf getipt als kandidaat-voorzitter. De relaties tussen Van Quickenborne en de oude partijtop waren allerminst optimaal en 'Quickie' kan nu zijn kans grijpen om meer greep te krijgen op de partij. Het maakt de positie van De Croo niet noodzakelijk makkelijker.
bron: www.standaard.be

eigen mening:

wel raar dat het iemand is geworden die niet zo heel bekend is maar misschien is dit wel beter voor de partij
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th December 2009, 12:22
jolien.ceulemans jolien.ceulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 94
Wanneer ik las dat Alexander De Croo de nieuwe voorzitter van de Open VLD werd, kon ik het niet laten om te denken: ‘ik had het kunnen weten hé, het is weer “de zoon van”.’ Buiten dit feit dacht ik wel dat het de partij goed zou doen om een nieuwe en frisse kracht in hun team te hebben. Weliswaar niet iemand met ervaring, maar men moet ergens beginnen hé. Ik geef toe dat het voor hem niet van een leien dakje zal gaan, maar dan is het aan hem om te laten zien dat hij de geschikte persoon is en wel degelijk iets in zijn mars heeft. Ik wens hem succes met zijn carrière en hoop dat hij zich kan bewijzen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th December 2009, 19:27
Jolien.Belmans Jolien.Belmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Grobbendonk
Posts: 40
Persoonlijk vind ik evenzeer dat we de nieuwe voorzitter een kans moeten geven, ondanks zijn beperkte politieke ervaring. Enerzijds verdient hij het voorzitterschap vanwege een meerderheid van de stemmen, immers een democratische aanpak. Anderzijds vraag ik me af in welke mate zijn naambekendheid een rol heeft gespeeld.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.