actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2009, 09:18
Ashley.Knegtel Ashley.Knegtel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Grobbendonk
Posts: 76
Europees netwerk van windmolenparken op Noordzee

België en acht andere Europese landen willen een netwerk van windmolenparken in de Noordzee uitbouwen. Dat staat in een gemeenschappelijke verklaring die maandag mee is ondertekend door federaal minister van Energie Paul Magnette (PS).

Op de dag dat de klimaatconferentie in Kopenhagen van start ging, zetten naast België ook Groot-Brittannië, Nederland, Luxemburg, Ierland, Zweden, Duitsland, Frankrijk en Denemarken hun handtekening onder de verklaring.

Bij de ondertekening in Brussel wees Magnette erop dat de negen landen momenteel elk hun eigen nationale projecten hebben op het vlak van offshore windmolenparken en dat het een goed idee zou zijn om nauwer samen te werken.

Meer bepaald willen de landen bekijken hoe de windmolenparken in de Noordzee met elkaar verbonden kunnen worden tot één netwerk.

Het netwerk moet de Europese landen helpen om beter de doelstellingen inzake hernieuwbare energie te halen.

De 27 EU-lidstaten beslisten eerder dat dat aandeel in het totale energieverbruik tegen 2020 20 procent moet bedragen. Voor België bedraagt het aandeel 13 procent.

'Historisch akkoord'

Het akkoord tussen de negen landen werd maandag door de Organisatie voor Duurzame Energie (ODE Vlaanderen) verwelkomd als 'historisch'.

Volgens de organisatie geeft de uitvoering van het project een concreet antwoord op de manier waarop de broeikasgassen verminderd kunnen worden.

Bron: www.knack.be, 07/12/09

Eigen mening:

Ik vind dit een zeer goed akkoord. Het geeft altijd een goed gevoel dat je met andere landen kan samenwerken, dat versterkt het gevoel van eenheid.
Het milieu is trouwens voor elk land een probleem, dus vind ik het logisch dat er samen aan gewerkt wordt. Het enige nadeel van dit project zullen weer de hoge kosten zijn, maar ook de tijd waarin het project gerealiseerd zal zijn.
Maar het is een goed idee, zeker als je ziet dat het de broeikasgassen zo sterk vermindert.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th December 2009, 16:27
anouk.cornelissen anouk.cornelissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 25
Europees netwerk van windmolenparken op Noordzee

Ik vind dit een zeer goed initiatief. Dit zou is goed nieuws zijn voor de gebruiker. Zo besparen de mensen en het is nog goed voor het milieu ook. Verder vind ik het nog beter dat er meerdere landen erbij betrokken zijn. Dit is een mooi voorbeeld voor de rest van de wereld. Zo geven we het signaal dat we samen moeten werken om de aarde te redden en te beschermen.
Wat ik wel jammer vindt is dat het nog een tijd gaat duren voordat dit park operationeel is. Je kan natuurlijk niet alles hebben.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 8th December 2009, 19:51
Charlotte Van Helshoecht Charlotte Van Helshoecht is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2009
Locatie: Mol
Posts: 101
Ik vind dit een heel goed idee!
Het is geweldig dat ze eindelijk iets bedacht hebben dat ze kunnen realiseren om de broeikasgassen te verminderen. Ik vind het goed dat ze ondereen dit hebben kunnen bereiken. Dat ze overeen gekomen zijn met wat ze van plan zijn om zo het milieu 'te redden'. Hopelijk kan dit plan snel van start gaan zodat men hernieuwbare energie kan halen. Het is ook belangrijk dat dit netwerk uiteindelijk de landen met elkaar verbindt tot één netwerk in de Noordzee.
Ik vind dat het wel tijd werd om stappen de ondernemen voor het welzijn van de mens en het milieu. Je hoort dat het milieu steeds sneller achteruitgaat en er dringend iets moet gebeuren. Echt goed dat ze eindelijk een plan hebben om de milieubestrijding tegen te gaan!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.