actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th April 2010, 13:00
Sanne.Cocx Sanne.Cocx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 132
Vlaamse komieken scharen zich achter Wim Dufraing

De Vlaamse komieken scharen zich massaal achter Wim Dufraing, die een klacht voor laster en eerroof op zak heeft na een mop over de politie van de zone Kapelle-op-den-Bos/Londerzeel/Meise (KLM). Tijdens een persmoment woensdag in het Antwerpse café The Joker waren de reacties unaniem: dit gaat te ver.

Eind 2009 bracht Dufraing een mop over de politiezone KLM tijdens de eindejaarsconférence van Dufraing & De Wit. Daarin noemde hij de agenten van de zone KLM de domsten van het land.

'Op die manier ventileerde ik met een karikatuur een persoonlijke frustratie nadat ik op een week tijd twee domme verkeersboetes had opgelopen nabij de school waar ik les geef.'

Niet iedereen kon die mop echter even goed smaken. In januari schreef de commissaris een brief naar de schooldirecteur. Hij liet weten dat het niet kon dat een leraar met voorbeeldfunctie de spot dreef met de politie.

'Afgelopen vrijdag nodigde de politie me uit om een verklaring te komen afleggen. Blijkbaar had diezelfde commissaris ondertussen een klacht voor laster een eerroof voorbereid', aldus Dufraing.

De komiek vindt dat te ver gaan. Collega's zoals Alex Agnew, Raf Coppens, Xander De Rycke en Bert Kruismans kwamen woensdag hun steun betuigen. 'Komieken maken grappen over frustraties, rariteiten en miserie van zichzelf en anderen. Dat is eigen aan humor en draagt bij aan de relativering van eenieder. Als dit niet meer kan, vrezen we dat er nog veel klachten zullen volgen tegen comedians en cartoonisten, die alleen maar mensen willen doen lachen', klinkt het in koor.


bron: destandaard.be

Wim Dufraing uitte zijn frustraties op humoristische wijze. Op zich vind ik hier niets verkeerd aan. Het is een komiek. Natuurlijk hoor je respect te hebben voor anderen. Maar ik denk dat dit binnen een humoristisch kader wel moet kunnen.
Het feit dat hij naast komiek ook leerkracht is, maakt het moeilijker.
Wanneer een leerkracht deze uitspraak steeds als persoonlijke mening zou verkondigen, zou ik het probleem wel inzien. Maar nu is het een deel van zijn leven als artiest. Het maakt deel uit van een sketch die bedoeld is voor volwassenen die dit kunnen relativeren en weten dat het om humor gaat.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.