actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2016, 22:59
Thomas.V*nnuffelen Thomas.V*nnuffelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Wommelgem
Posts: 37
Recordaantal migranten bereikte vorige maand Italië

In oktober hebben meer dan 27.500 migranten Italië via de Middellandse Zee bereikt, meer dan het dubbele in vergelijking met september.

Dat zegt het Europese grensagentschap Frontex. Het gaat om het "hoogst geregistreerde aantal ooit", klinkt het.

Volgens Frontex steeg het aantal migranten vorige maand spectaculair omdat mensensmokkelaars door "de relatief slechte weersomstandigheden in september" meer migranten dan gewoonlijk in de nauwelijks zeewaardige bootjes laadden. De meeste migranten kwamen uit Nigeria en Eritrea.

Het grote aantal vluchtelingen dat de oversteek waagde, leidde ook tot veel dodelijke slachtoffers. In het stuk Middellandse Zee tussen Noord-Afrika en Italië werden in oktober 127 lichamen gevonden, maar "zeer waarschijnlijk" zijn in werkelijkheid veel meer mensen verdronken.

Ook in november blijven veel migranten de oversteek wagen. Vandaag werden nog 580 mensen gered en is minstens één dode gevallen. Maandag en gisteren werden nog bijna 900 migranten gered en kwamen zeven mensen om.

Bron: http://www.knack.be/nieuws/wereld/r...mal-777671.html

Mening: Ik snap die mensen wel die de grote oversteek maken. Daar hebben ze niks en is er geen hoop meer voor hun en hier hebben zo ook even niks maar is er wel hoop. Als ik vluchteling zou zijn, zou ik die oversteek ook wel wagen hoor. Je hebt toch niks te verliezen in de zin van dat ze daar geen toekomst niet meer hebben. Alleen Europa gaat na een tijd wel zeggen van nu nemen we ze niet meer binnen en trek u plan maar want hier zit het vol. Wat gaan ze dan doen? Ik vind het niet erg dat ze naar Europa komen maar ze moeten zich gewoon rustig houden en zich ook aan de regels houden want dat doen er veel ook niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.