actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th January 2016, 23:22
Jeff.M*rtens Jeff.M*rtens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Malle
Posts: 37
Daarom is een stamcafé goed voor je

In de buurt van een klein café wonen en er ook af en toe langsgaan is goed voor je gezondheid. Het maakt je gelukkiger en voorkomt dat je overmatig drinkt. Dat beweren wetenschappers aan de universiteit van Oxford.

Mensen die wel eens iets gaan drinken in een lokaal cafeetje, zijn volgens het onderzoek gelukkiger dan wie dat niet doet. Ze hebben meer vrienden, ze zijn over het algemeen meer tevreden met het leven en ze voelen zich minder geneigd om te veel alcohol te drinken.

De belangrijkste oorzaak volgens de vorsers? Sociaal contact met andere gasten. Ze voegen eraan toe dat de grootte van de kroeg een belangrijke rol speelt. In een klein café raak je immers makkelijker bij een gesprek betrokken dan in een groot café.

“Vriendschap en de maatschappij zijn wellicht de twee belangrijkste factoren die onze gezondheid en welzijn beïnvloeden”, zegt professor en hoofdonderzoeker Robin Dunbar. “Het maken en onderhouden van vriendschappen is iets wat je face-to-face moet doen. De digitale wereld schiet op dat vlak te kort”, klinkt het.

Eigen mening:

Hier verschiet ik toch wel een beetje van. Je gaat minder snel meer drinken?
Dat je er gelukkige van wordt kan ik wel begrijpen, je ziet je vrienden meer en je komt meer onder de mensen.
Dus als je een depressie hebt kun je beter verhuizen en in de buurt gaan wonen van een café en er je stamcafé van maken.

Bron: Gazet Van Antwerpen
http://www.gva.be/cnt/dmf20160126_0...fe-goed-voor-je
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th February 2016, 16:03
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Stamcafé is goed voor je gezondheid

In tegenstelling tot Jeff schrik ik niet van het gegeven uit dit artikel. Tegenwoordig zijn we zodanig druk bezig met het onderhouden van onze profielen op sociale media en online afspraakjes, dat we het echte leven vergeten. Het is wetenschappelijk bewezen dat mensen hier neerslachtig van kunnen worden. Het is belangrijk voor de gezondheid om buiten te komen, onder de mensen te komen. Bij een stamcafé zie je steeds dezelfde gezichten, je geraakt aan de praat en zo ontstaan echte vriendschappen. Dit is iets helemaal anders dan virtuele vriendschappen. Echte vriendschap maakt de mens gelukkig.
Doordat mensen gelukkiger worden, zullen ze minder alcohol nuttigen. Vaak nuttigen mensen alcohol om hun verdriet en frustraties te 'verdrinken'. Mensen die gelukkig zijn hebben dit niet nodig. Er spelen uiteraard nog andere factoren een rol in het misbruiken van alcohol, maar ik ben er wel zeker van dat het gegeven uit dit artikel klopt.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 9th March 2016, 14:25
charlotte.v*ngestel1 charlotte.v*ngestel1 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herenthout
Posts: 30
Het lijkt mij straf dat je minder zou drinken als je vaker op café gaat met vrienden. Het kan dan wel zijn dat je gelukkiger bent, maar nergens is de drang groter om te drinken dan in een café. één pintje, worden er twee en twee worden er meer. Je drinkt dan al snel meerdere avonden per week, wat volgens mij helemaal niet positief is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.