actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2010, 18:12
Niel.OpdeBeeck Niel.OpdeBeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Herenthout
Posts: 70
Uitdelen van gratis strooizout in Nederland loopt uit de hand

In het Nederlandse Purmerend heeft de gemeente afgelopen weekend gratis zakjes strooizout proberen uit te delen. De actie liep echter volledig uit de hand. Tal van mensen wilden meer dan één zakje en begonnen het gemeentepersoneel uit te schelden. Ook werden er zakjes gestolen.


Volgens één van de uitdelers was de sfeer eerst gemoedelijk. Maar toen er steeds meer mensen aan de uitdeelpost verzamelden, liep het uit de hand. De gemeente voorzag één zakje per bewoner maar dat was niet naar de zin van de burgers. Ze vroegen om meerdere zakjes. Toen ze die niet kregen begonnen ze te schelden en te dreigen.

"Ze maakten ons uit voor 'mongool' en 'klootzak'", vertelt één van de medewerkers in het Noordhollands Dagblad. "Ook werden sommige mensen agressief. We hebben maar net kunnen voorkomen ze met elkaar op de vuist gingen". Nadat de gemoederen bedaard waren, bleek ook dat er zakken strooizout gestolen waren.

De gemeentewerkers zijn niet te spreken over het gedrag van de Purmerenders. Mogelijk worden dergelijke acties in de toekomst dan ook niet meer georganiseerd.

bron:http://www.gva.be/nieuws/buitenland...it-de-hand.aspx

mening: Wanneer men aan de mens zijn primaire behoeften raakt, komen de oerinstincten naar boven , dergelijke situaties zien we ook in reality series kijk bij expeditie Robinson. Maar zout kunnen we toch niet echt bij de primaire behoeften classeren, of is de crisis al zover doorgetrokken dat we meepakken wat we kunnen krijgen ,als we het maar niet hoeven te betalen? Ik dacht dat de nederlander net ietsje subtieler was in het verstoppen van hun gierigheid.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th November 2010, 18:31
Verheezen Yves Verheezen Yves is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oud-turnhout
Posts: 18
“Een gegeven paard kijkt men niet in de bek.”
Maar blijkbaar is dat paard niet genoeg, en willen de inwoners liever de hele stal hebben.
Zelfs nog bij acties zoals deze waarmee het gemeentepersoneel de inwoners van hun gemeente mee wil helpen (gratis dan nog wel !) gebeuren er verschrikkelijke dingen.
Waarom ze het zoutzakje niet gewoon vriendelijk hebben kunnen aanvaarden en rustig verder zijn gegaan met het dag gaat mijn petje te boven.
Ik kan me volledig inleven met het feit dat één enkel zoutzakje per gezin niet voldoende is om alle wegen, oprijlanen, straten, enz. veilig te maken en al zeker niet te houden, maar om dan maar beginnen te schelden op eerlijke mensen die enkel willen helpen zal toekomstige gelijkaardige acties in deze gemeente absoluut niet bevorderen.
Sommige mensen krijgen niets om hun straat veilige te maken tegen de sneeuw buiten hun eigen keukenzout, ze zouden deze mensen een beetje waarde moeten bijbrengen voor wat ze hebben en al helemaal voor wat ze krijgen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th November 2010, 20:17
vinceloots vinceloots is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: arendonk
Posts: 54
Ik vind het gedrag van de Nederlanders ongehoord. De gemeente wil de burgers t gemoed komen door gratis strooizout uit te delen om zo de winterellende in de gemeente te minimaliseren. Door de hoeveelheid strooizout te beperken tot één zak per bewoner voorkomen ze dat er misbruik gemaakt wordt van de actie. Ik begrijp dan ook niet waarom er zo onrespectvol gereageerd wordt op de actie van de gemeente. In feite zouden ze verlegen moeten zijn. Het is dan ook begrijpelijk dat de gemeente dit niet pikt en dergelijke acties niet meer organiseert.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.