actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th November 2010, 08:42
katrien.anthonis katrien.anthonis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Halle-Zoersel
Posts: 76
Detectives vermommen zich als Kindje Jezus op kerstmarkt

In een even originele als ridicule poging om gauwdieven te klissen, zullen een aantal Oostenrijkse winkeldetectives zich tijdens de komende kerstmarkten als Kindje Jezus vermommen.

In Oostenrijk wil de traditie dat baby Christus gespeeld wordt door een jonge vrouw, die ook vaak kerstgeschenkjes meebrengt. Op sommige plekken worden die actrices nu vervangen door winkeldetectives. Zij moeten paal en perk stellen aan een plaag van gauwdieven en winkeldieven die het gemunt hebben op portefeuilles, voorwerpen uit de standjes of winkelzakken van de toeristen die hun kerstinkopen komen doen.

"Snel ingrijpen"
Vanuit christelijke hoek kwam er al kritiek op het plan, maar in een aantal steden houdt men voet bij stuk. Een woordvoerder van de autoriteiten in Weitra verdedigt het idee van de als Jezus vermomde detectives: "Die mensen kunnen zich de hele dag ongemerkt in de massa begeven: ze vallen niet uit de toon, storen niemand en kunnen snel ingrijpen als ze een diefstal opmerken."

Ook in Oostenrijk geven verschillende kerstmarkten, waar onder meer Glühwein, feestversiering en souvenirs worden verkocht, een flinke boost aan de plaatselijke economie.

Bron: Het Laatste Nieuws, 29/11/10
Mening: Ik vind dit op zich geen slecht idee. Maar wat ik echt buitengewoon stom vind, is dat men zulk idee in de media werpt. Ze willen anonieme detectives. Wanneer heel Europa weet dat er politieagenten of dergerlijke, vermomd als Maria of Jezus rondlopen, zijn ze hun effectiviteit wel kwijt. Als je zulk idee hebt, zorg dan dat dit niet in de media verspreid raakt.
Onlangs was er iets dergerlijks in de media. Omwille van één of ander probleem bij een geldtransportbedrijf was er veel te veel geld cash aanwezig in winkels. Hierdoor ging er meer politiebewaking komen. Als zoiets zich voordoet, zeg dit dan toch niet in de media! De mensen met slechte bedoelingen worden zo op de hoogte gebracht van het feit dat er veel geld te rapen valt.
Ik vind dat men men zo'n informatie veel voorzichtiger moet omspringen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th November 2010, 10:54
jens.cuypers jens.cuypers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 114
Ik vind dit een goed idee.. Het is misschien niet zo leuk dat het in combinatie moet met het kerstgevoel of dat het tegen onze 'christelijke' gedachtegang is. Maar stel je maar voor dat je zelf wordt bestolen daar. Ik zou het leuk vinden als 1 van de detectives het heeft gezien i.p.v. dat ik helemaal radeloos achterblijf zonder portefeuille.

Anderzijds is het natuurlijk schandalig dat men voort zulke beslissingen moet nemen. Niemand is nog te vertrouwen!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th November 2010, 13:07
jonathan.bruyninckx jonathan.bruyninckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 19
Op zich is dit wel een leuk idee, maar zoals in het artikel zelf al staat beschreven is het evenwel ridicuul. Ik denk eerlijk gezegd niet dat de detectives veel dieven kunnen betrappen en arresteren. Aan de andere kant is het voordelig dat ze zich ongemerkt tussen de mensen kunnen begeven en zo anoniem alles in de gaten kunnen houden. Maar als een dief actief is, probeer hem dan maar eens terug te vinden in de massa als je het vanop een afstand ziet gebeuren.
Volgens mij is het een beter idee om meerdere veiligheidsmensen in uniform op strategisch gekozen plaatsen te zetten. Dit schrikt de dieven al af en hierdoor zullen er zich minder diefstallen voordoen.
Er zullen wel profesionele gauwdieven zijn, maar de 'beginners' zullen minder geneigd zijn om iets te stelen als ze weten dat er overal security rondloopt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.