actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th November 2011, 17:33
jana.lambrechts jana.lambrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 105
Liberiaanse oppositie tekent verzet aan tegen verkiezing Sirleaf Johnson

Liberiaanse oppositie tekent verzet aan tegen verkiezing Sirleaf Johnson

De belangrijkste oppositiepartij in Liberia gaat in de marge van de uitvaart van enkele militanten een manifestatie houden tegen president Ellen Johnson Sirleaf. Een dag eerder had partijleider Winston Tubman al laten verstaan dat hij de recente verkiezing van Johnson niet erkent. Hij eist binnen de maand een nieuwe stembusgang.


Het Congres voor Democratische Verandering van Tubman wil volgens campagnefunctionaris George Solo maandag of dinsdag in de hoofdstad Monrovia de straat opgaan om de dood van de aanhangers aan te klagen. Op 7 november, een dag voor de tweede ronde van de presidentsverkiezingen, vielen doden nadat de politie met geweld een uit de hand gelopen betoging van de oppositie de kop indrukte.

Tubman boycotte de tweede ronde omdat de eerste ronde op 11 oktober volgens hem niet regelmatig was verlopen. Hij betwist de overwinning van Sirleaf Johnson en eist nieuwe verkiezingen.

Cadeau niet geven
"Krankzinnig", zo reageerde secretaris-generaal Wilmot Paye van de partij van de president. "Ze willen geloofwaardigheid winnen, maar we zullen ze dat cadeau niet geven".

Sirleaf Johnson, die eerder dit jaar de Nobelprijs voor de Vrede in de wacht sleepte, haalde in de tweede ronde 90,8 procent van de stemmen, maar toen daagde slechts 37 procent van de kiezers op. In de eerste ronde bracht meer dan zeventig procent van de Liberianen een stem uit.

Bron:
www.hln.be 13/11/11 17u14

Eigen mening

Ik vind dat ze er niet te veel "tamtam" moeten rond maken door nieuwe verkieziengen te houden. Het kan zijn dat de verkiezingen niet helemaal correct verlopen zijn, maar ik vind dat Tubman het ook niet helemaal correct heeft doen verlopen. Ik twijfel er ook sterk aan of Tubman het dan wel eerlijk zal spelen de volgende keer. Als hij nieuwe verkiezingen wil zullen deze toch in alle eerlijkheid moeten verlopen.

In dit soort landen verlopen verkiezingen net iets anders als bij ons en ik kan me er dus niet volledig over uitspreken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.