actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st October 2012, 14:10
H*ndrik.Peeters H*ndrik.Peeters is offline
HP
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Hoogstraten
Posts: 180
TUDORSOPDRACHT: ‘Confrontatie met Martin kan ontgoocheling worden'

‘Confrontatie met Martin kan ontgoocheling worden'
Moeder van Joe Van Holsbeeck waarschuwt Jean-Denis Lejeune

BRUSSEL - De moeder van Joe Van Holsbeeck ontmoette een van de moordenaars van haar zoon. Ze waarschuwt voor een mogelijke ontgoocheling.
De strafuitvoeringsrechtbank in Bergen gaf donderdag groen licht aan Michelle Martin, de vrijgelaten ex-vrouw van Marc Dutroux, om Jean-Denis Lejeune, de vader van de vermoorde Julie, te ontmoeten. De confrontatie zou over enkele weken plaatsvinden, wellicht in het klooster van Malonne. Het initiatief lijkt opmerkelijk. Toch is zo'n gesprek tussen een dader en de nabestaanden van een slachtoffer niet uitzonderlijk. Het gebeurt jaarlijks zo'n 900 keer.
Françoise De Roy deed het hem voor. Zij is de moeder van de vermoorde Joe Van Holsbeeck (17) die in 2006 in Brussel-Centraal door twee jonge daders met messteken om het leven werd gebracht voor een mp3-speler. ‘In tegenstelling tot mijn man had ik nood aan een gesprek. Over mijn gevoelens en welk verdriet hij met zijn daden veroorzaakt had. Ik zat met te veel vragen. Bijvoorbeeld of hij de impact van zijn daden wel echt besefte.'
Dat is ook de reden voor Jean-Denis Lejeune om Michelle Martin te ontmoeten. Hij zit met specifieke vragen over de ontvoering, de opsluiting, het misbruik en de dood van zijn dochtertje Julie in de kelderkooi in Marcinelle. ‘Advies kan ik hem niet geven. Maar hij moet beseffen dat het een zware ontgoocheling kan worden. Het is niet gezegd dat Martin antwoorden zal geven en het is ook niet zeker dat haar waarheid wel de juiste is.'
Mariusz O. gedroeg zich vooral passief tijdens hun gesprek. ‘Ik had duizend en één vragen voorbereid, maar uiteindelijk ben ik aan één stuk door beginnen te praten. Mariusz O. zat vooral te luisteren. Maar of hij oprecht luisterde – en zich daarna ook oprecht excuseerde – durf ik niet te zeggen. Ik vrees ervoor, aangezien hij later nog criminele feiten gepleegd heeft.'
De confrontatie was zwaar, maar spijt heeft Françoise De Roy niet. ‘Ik heb die jongen tenminste echt kunnen zeggen wat ik wilde.'

Bron :http://www.standaard.be/artikel/det...121019_00341433

Dit is een voorbeeld van ‘subtiele boecht’. Het onderwerp van de titel gaat over een mogelijk gesprek tussen Jean-Denis Lejeune en Michelle Martin en de mogelijke teleurstelling die daarop volgt. Het artikel maakt niet duidelijk of het nut heeft een confrontatie te hebben met iemand die je zoveel leed heeft aangedaan. In sommige voorvallen hebben deze gesprekken nut, in andere niet. Misschien zien de slachtoffers en nabestaanden dit als een soort verwerkingsproces en proberen ze op hun vele vragen een antwoord te krijgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.