actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th June 2014, 15:48
c*rl.proost c*rl.proost is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 128
‘Bonnenman’ wil voor 1 miljoen euro bonnen inwisselen

Voor 1 miljoen euro bonnen inwisselen. Norbert Verswijver (66) uit Merksem, beter bekend als ‘bonnenman’, is van plan om binnenkort zijn grootste slag ooit te slaan.

De Robin Hood van de food en de non-food. Zo noemt Verswijver zichzelf. Omdat hij nu en dan met een karrenvracht bonnen een hele winkel komt leeghalen en de ‘gekochte’ goederen dan aan een goed doel schenkt. Hij wacht tot hij het kleinste foutje kan vinden in de promotievoorwaarden en slaat dan toe. Zelf beschouwt hij het als een kruistocht tegen marketing.

Grootste stunt ooit

Hij zal proberen om binnenkort 1 miljoen euro aan gratis goederen af te halen. Dat wordt dan zijn grootste stunt ooit.

‘Ik zal in het bijzijn van een deurwaarder de zak met bonnetjes afgeven. En ik heb mijn huiswerk bijzonder goed gemaakt’, zegt hij in Het Nieuwsblad. ‘Eén keer heb ik me misrekend in mijn carrière, en ik kan u garanderen: dat gebeurt niet opnieuw.’

Diepvrieskervel

Vorig jaar had Verswijver aangekondigd dat hij ermee zou stoppen. ‘Maar men bleef mij vragen en suggesties doorsturen.’

Verswijvers eerste grote wapenfeit dateert van 2007. In warenhuis Match op de Bredabaan nam hij voor 6.000 euro diepvrieskervel mee naar huis, betaald met vijftig eurocent en een paar honderd bonnen. In 2010 sloeg hij bij MediaMarkt aan de De Keyserlei 500 autoradio’s in, elk ter waarde van één euro. Een jaar later plaatste hij een bestelling voor 200.000 euro aan parketvloer met massa’s bonnen en 25 euro cash. Verswijver wacht nog steeds op zijn levering.

Bron: De Standaard, 18/06/2014

Mening: Eigenlijk vind ik dit een fantastisch initiatief. Deze man zet zich op een geweldige manier in voor het goede doel. Plus hij trekt ten strijde tegen de marketing, nog een mooie zaak? Toch lijkt mij dit niet helemaal rozengeur en maneschijn. Wanneer Verswijver een slag slaat tegen een grote keten als Mediamarkt, zal de schade voor die keten niet al te groot zijn. De vraag is echter of een kleine zelfstandige zo'n stunt ook zou kunnen overleven (al weet ik uiteraard niet of de bonnenman ook bij hen toe slaat).
Verder bewijst het nog maar eens hoeveel controle we moeten voeren op alles wat we doen. Als consumenten merken we dit wanneer we mee doen met acties. De winkeliers komen dan af met opmerkingen als : "De voorwaarden voor deze actie zijn voor jou niet geldig." Ze halen dan hun pagina's lange promotievoorwaarden ten tonele en wijzen naar artikel nummer 337.
Dit is hetzelfde als de procedurefouten die we in onze rechtstaat kennen.

Waar al die details toch niet toe kunnen leiden, helaas hebben we in de huidige maatschappij weinig kans als we niet in dit systeem mee gaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.