actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th April 2011, 12:08
Tanita.Nuyts Tanita.Nuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Tessenderlo
Posts: 24
Stoere agent liquideert baby-eekhoorn met pepperspray

In de VS zorgt een nieuw geval van dierenmishandeling voor flink wat ophef: een Texaanse politieagent vond er niet beter op dan een baby-eekhoorn op de speelplaats van een school te liquideren met pepperspray.

Het gebeurde aan de Kimbrough Middle School in Mesquite, Texas. Het politiedepartement verdedigt de acties van de agent. Volgens een officiële reactie "dacht de agent dat het dier rabies" had en "the officer used his pepper spray on it to protect the welfare of the students".

Eén van die studenten filmde echter het incident met haar gsm. Op het filmpje is te horen hoe leerlingen tegen de agent roepen om op te houden met spuiten.

De agent besloot in actie te komen omdat het diertje in de buurt van leerlingen rondliep en "zich maar niet liet wegjagen".

De baby-eekhoorn kreeg flink wat peperspray over zich heen en leed flink pijn door de spray, maar overleefde de aanval. Hij werd verpleegd in een opvang voor dieren en weer losgelaten in de natuur. Het diertje had overigens helemaal geen rabies.

bron:http://www.hln.be/hln/nl/2661/Bedre...pperspray.dhtml

Op de site zijn ook beelden te zien van dit insident, uit deze beelden kan je afleiden dat het absoluut niet noodzakelijk was om dit diertje zo te doen afzien. Het had best kunnen gevangen worden met een net of zak. Wat je ook kunt zien is dat het lijkt alsof de agent bang heeft van het kleine dier. Door dat het is gefilmt leverd dit slechte reclame op voor het politiecorps, de agent heeft een onnodig risico genomen door zo te handelen voor een groep leerlinge.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th April 2011, 00:02
Georges Georges is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Retie
Posts: 31
Only in America inderdaad, ipv iemand die verstand heeft van dieren het beestje te laten vangen... Al heeft dat eekhoorntje nu de pest, dan ga je dat toch nog niet verdelgen vlak voor alle kinderen van die school... Doe het dan tijdens de les
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 15th April 2011, 09:34
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Ik kan die man wel begrijpen.
Ten eerste zijn eekhoorns helemaal niet zo schattig als ze vaak worden voorgesteld: het zijn geen konijnen, eekhoorns kunnen vrij agressief en gevaarlijk uit te de hoek komen (knaagdier = scherpe tandjes). Ten tweede is rabiës als ik me niet vergis nog steeds dodelijk en dus niet te genezen.
Citaat:
en "zich maar niet liet wegjagen".

En ten derde is één van de symptomen van rabiës dat dieren die normaal schichtig zijn en in het wild leven plots erg tam en rustig worden. Lijkt me bij deze eekhoorn wel duidelijk. Al eens een eekhoorn gezien die niet als een pijl uit een boog wegspurt als je in de buurt komt?
Dus ik denk dat die agent net heel goed wist wat hij deed. Of het nu de meest diervriendelijke methode was, daar kan je zeker vragen bij stellen, maar volgens mij was het wel een effectieve methode. Stel dat je er inderdaad een deken over gooit en dat dier weet toch onder dat deken uit te komen als je het wilt vastgrijpen en het bijt je dan weet je dat je binnen de 2 jaar de pijp uit bent... Je zou voor minder het zekere voor het onzekere nemen.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.