actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th January 2015, 11:09
w*nnesvanbavel w*nnesvanbavel is offline
Wannes Van Bavel
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Zoersel
Posts: 59
Vrijheid (eigen artikel)

Ik heb hier vandaag geen artikel te posten. Het is examenperiode, iedereen heeft het druk en de periode om het vereiste aantal artikels te posten voor de verschillende vakken is reeds verschillende weken gepasseerd. En ik ga hier vandaag ook geen artikel posten.
Samen met de medestudenten en mevrouw Conings hebben wij gisteren met PAV een dagje Lier achter de rug. Het was een fijne vorm van ontspanning tijdens een drukke periode maar het studeren en de daarbij horende tijdsdruk bleef toch altijd wat doorschemeren op de achtergrond. Maar toen ik gisterenavond thuiskwam en ik voor het eerst hoorde over de aanslagen in Parijs heb ik niet mijn computer genomen om te starten met studeren of werkjes af te maken maar wel om te lezen waar dit over ging. Ik heb gisterenavond het journaal van 19u gezien, ik heb het laatavondjournaal gezien, ik heb daarvan vanochtend de herhaling nog eens bekeken. Ik heb gisterenavond TerZake gezien en dan nog Reyers Laat waarin er (vanzelfsprekend) enkel gesproken werd over de aanslagen op de kantoren van Charlie Hebdo.
Ik ben oprecht geschokt door hetgeen gebeurd is. Ik heb gisterenavond geen zin meer kunnen typen voor al mijn verschillende opdrachten en ook vanochtend is het bijzonder zwaar om mijn gedachten terug te verplaatsen naar de studies en examens. Daarom ook deze tekst.
Er zijn hier al verschillende artikels gepost in het verleden over het weinig begrip kunnen opbrengen voor bepaalde reacties van fundamentalisten allerhande. Maar hetgeen hier gebeurd is raakt mij op een of andere manier persoonlijk. Er zijn inderdaad veel minder mensen gestorven dan bij verschillende andere verschrikkelijke aanslagen, maar hier gaat het wel om het afstraffen van vrijheden die wij vele jaren geleden (en dit bijna overal ter wereld) met veel bloed,zweet en tranen verkregen hebben. Welke tekening of prent kan nu ernstig genoeg zijn om dit te rechtvaardigen??? Wij (iedereen die achter onze hedendaagse democratie en de daarbij horende vrijheden staan) zouden nu allemaal eens op straat moeten komen, net zoals die mensen in Parijs dat doen om onze steun te betuigen aan de slachtoffers maar vooral om onze steun te betuigen aan hetgeen die achterlijke personen proberen omver te werpen, nl vrijheid van de pers en vrijheid van meningsuiting.
We hebben afgelopen maandag examen PAV Actua gehad en we hebben onderling nog gezegd dat er zo weinig gebeurd was de afgelopen week. Toch zeker zaken die we langer dan een week zouden onthouden. Moest het examen vandaag hebben plaatsgevonden had er maar 1 onderwerp of vraag mogen zijn als je het mij vraagt. En die zouden we nooit meer mogen vergeten...

Wannes
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.