actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2014, 11:53
Julie P*oost Julie P*oost is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Arendonk
Posts: 35
John Kerry: "De strijd tegen IS zal jaren duren"

John Kerry: "De strijd tegen IS zal jaren duren"

De Amerikaanse buitenlandminister John Kerry is in Brussel voor een NAVO-ontmoeting.

De uitschakeling van de terroristische organisatie Islamitische Staat (IS) in Irak en Syrië is een taak die vele jaren zal duren. Dat heeft de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry gezegd op het hoofdkwartier van de NAVO in Brussel.

"Onze coalitie bestaat sinds drie maanden en de resultaten laten zich al voelen op het terrein", zei Kerry in Brussel. Daar zijn de ministers van Buitenlandse Zaken van de coalitielanden aanwezig die deelnemen aan de strijd tegen IS.

"Ons engagement zal wellicht in jaren moeten gemeten worden, maar onze inspanningen hebben nu al een belangrijke impact", aldus Kerry. Hij sprak van een 1.000-tal vluchten die al door de coalitietroepen zijn uitgevoerd boven IS-gebied. Daarbij zijn ook zes Belgische F16-vliegtuigen die sinds augustus vanuit Jordanië opereren.

Bron: De Morgen
Datum: 03/12/2014
Link:http://www.demorgen.be/buitenland/j...duren-a2139949/

Eigen mening:
Ik denk dat men IS zeker niet mag onderschatten. Ze krijgen geld uit verschillende hoeken en ze zijn niet bang om gruwelijke daden te plegen. Ik denk dat het inderdaad nog een lange strijd zal worden. IS is heel vastberaden om hun doel te verwezenlijken en dat maakt hen zeer gevaarlijk. Ik vind dat de rest van de wereld moet ingrijpen en snel. De mensen die daar wonen, die daar hun thuis kennen, worden geterroriseerd en gewoonweg vermoord. Ik vind dit vreselijk, en zeker dat IS dit hun 'eigen' volk aandoet. Ik vind dat iedereen het recht heeft om een eigen geloof te hebben en dit te beoefenen maar dit niet ten koste van andere, onschuldige mensen!

Laatst aangepast door Julie P*oost : 3rd December 2014 om 12:03.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.