actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2014, 15:28
Remo.V*nTendeloo Remo.V*nTendeloo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: zandhoven
Posts: 40
Oud-dronepiloot: "Ik ben een oorlogsmisdadiger"

Hij was een experiment van het Amerikaanse leger. Als een van de eerste stapte Brandon Bryant in het nieuwe verhaal van oorlogsvoering met drones. Hij jaagde op gevaarlijke terroristen, redde het leven van talloze mensen. Maar altijd vanachter een scherm, ver weg van het conflict. Sinds zijn bekentenissen heeft het leger hem uitgespuwd. "Ik uitte kritiek op het Amerikaanse leger en word nu bedreigd."

Brandon Bryant
De 29-jarige Amerikaan stelde als enige van zijn squadron de boel ter discussie. Zes jaar lang werkte Bryant als droneschutter. Vanuit de Verenigde Staten stuurde hij de raketten aan die de onbemande gevechtstoestellen afwierpen boven Pakistan, Afghanistan en Irak. Maar zijn geweten ging knagen. Hij trok zijn mond open en werd uitgekotst.

Vandaag betaalt hij daar een hoge prijs voor. Werk vinden lukt niet. "Wie wil mij nu nog hebben?" vraagt Brandon Bryant somber. "Ik leef uit de kofferbak van mijn auto. Ik heb niets, alleen mijn hond Baron. Een vriendelijke reus van 50 kilo. Hij laat me glimlachen."

bron:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...isdadiger.dhtml

mening:
Jagen op de gevaarlijkste terroristen, talloze levens gered en nu van "Hero to zero" in enkele maanden tijd omdat hij even zijn mening durfde uiten.
Alles is van hem afgepakt, omdat hij als enige zijn werk ter discussie stelde. Wanneer andere mensen job ter discussie stellen worden ze misschien ook ontslagen, maar men neemt hem niet alles af. Dan word je niet bedreigd, dan kan je nog ergens anders gaan werken. Dit is volgens mij een gevolg van een enorm patriottisisme, waar de VS gekend voor is, de liefde voor hun vaderland. Zelfs de bevolking vind het een grote schand en verstoot hem uit de samenleving.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.