actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th November 2013, 08:23
S*ofie.Buyens S*ofie.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: HERENTALS
Posts: 86
Morgen mag u niet mailen

Morgen mag u niet mailen


Wordt u dagelijks overspoeld door e-mails? Houdt het lezen en versturen van mails u van ’s morgens tot ’s avonds bezig? Vrijdag 29 november vindt de zesde editie van de e-mailloze vrijdag plaats. Mensen en bedrijven worden opgeroepen om die dag geen of zo weinig mogelijk e-mails te versturen.
‘Een recente studie heeft aangetoond dat een werknemer per werkdag gemiddeld 72 mails ontvangt en er 33 verzendt, zegt initiatiefnemer ommunicatieconsultant Gunnar Michielssen. Vonsultancybedrijf McKinsey becijferde volgens Michielsen onlangs dat een werknemer in een kantoorfunctie gemiddeld 28 procent van de tijd bezig is met het lezen en beantwoorden van e-mails.

‘Het grote probleem met e-mails is niet het grote aantal, maar het feit dat e-mail gebruikt wordt als instant communicatiemiddel’, besluit Michielssen.

In het najaar van 1971 gebruikte programmeur Ray Tomlinson als eerste het @-symbool (het apenstaartje) om een elektronisch bericht tussen verschillende computers in een netwerk te versturen en adresseren.

29/11/2013:http://www.standaard.be/cnt/dmf20131128_00861444
Eigen mening: Ik snap de reden van dit concept niet zo goed. Is het voor een goed doel dat men niet mag mailen, of om een statement te maken? Men zegt in het artikel dat de e-mail gebruikt wordt als een instant communicatiemiddel, maar ik denk wel dat dit het meest voorname middel is. Een mailtje sturen kan gebeuren op een paar seconden, terwijl als je belt met de telefoon dit toch kan uitlopen tot 5 minuten of meer omdat men 'toch meer gaat zeggen dan waarvoor er gebeld werd'. Bij mijn mama op het werk bijvoorbeeld, op de bank, is er ook een 'regel' dat er gemaild wordt. Men moet daar al zoveel naar klanten bellen, als men dan ook nog eens naar elke collega moet bellen om iets mee te delen of te vragen, ben je de hele dag aan het telefoneren. Ik ben eens benieuwd of iedereen morgen ook echt stopt met mailen, want dit is denk ik toch niet zo voor de hand liggend. Bij projecten over de hele wereld bijvoorbeeld, gaan ze dan moeten bellen van Egypte naar Spanje, of van Italië naar Amerika? Deze telefoonrekening zal dan wel snel omhoog schieten. Ik ben eens benieuwd naar het resultaat

Laatst aangepast door S*ofie.Buyens : 29th November 2013 om 08:32.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th November 2013, 08:48
eline.de.roover eline.de.roover is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Pulderbos
Posts: 93
Ik vind het nogal een flauw initiatief. Het is zo dat er vroeger geen mail bestond en het dus ook mogelijk moet zijn in tijden van nu zonder mail te kunnen. Maar ze roepen dan wel op tot een email-loze vrijdag, maar je mag wel mails lezen als het belangrijk is en ook versturen in dit geval. Het eigenlijke nut van de hele zaak is dan eigenlijk dat men gewoon eens gaat nadenken over hoe we op dit moment communiceren. Je mailbox leeg houden kan je zelf niet bepalen. Ik vind dan net als Sofie dat de hele zaak wat onduidelijk is. Communicatie is belangrijk en ik denk dat mailen ook al zo is ingeburgerd dat het niet meer weg te denken is. Want de telefoon was er vroeger ook niet, moeten we dan ook een telefoonvrije dinsdag houden? Het nut van het project is me niet duidelijk, noch de vraag wat te doen op deze dag.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.