actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Beleidssuggesties Rondetafels Interculturaliteit hervorming wettelijke feestdagen
moeten effectief van kracht worden 2 10.00%
zijn gewoonweg geen goed voorstel 10 50.00%
ik heb nog wel bedenkingen, nl.... 8 40.00%
Stemmers: 20. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2010, 21:22
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Question Beleidssuggesties Rondetafels Interculturaliteit

Opstart poll op basis van: http://actualiteit.org/forums/showt...56287#post56287
... met dank aan de twee dames!

Citaat:
Orgineel gepost door Caroline.Verbraeken
De verplichte feestdagen moeten worden aangepast. Het Verslagcomité wil alleen nog als verplichte feestdag behouden: 1 januari, 1 mei, 21 juli, 11 november en 25 december. Dus: Pasen, tweede Paasdag, Pinksteren en Pinkstermaandag, Hemelvaartsdag, Maria Hemelvaart en Allerheiligen vallen weg. In de plaats komen drie nieuwe verplichte niet-regligeuze feestdagen: de Internationale Vrouwendag (8 maart), de Internationale Dag tegen het Racisme (21 maart) en de Werelddag van de Culturele Diversiteit (21 mei). Daarnaast mag iedereen twee "vlottende feestdagen" kiezen.


Citaat:
Orgineel gepost door Viky Op de Beeck
Daarnaast wordt aangedrongen op een hervorming van de kalender van wettelijke feestdagen. Er wordt voorgesteld om 5 feestdagen te behouden (1 januari, 1 mei, 21 juli, 11 november en 25 december). Daarnaast kunnen er twee vrij gekozen worden volgens de eigen cultuur of religie, en komen er drie nieuwe, niet-religieuze feestdagen: de Internationale Vrouwendag (8 maart), de Internationale Dag tegen het Racisme (21 maart) en de Werelddag van de Culturele Diversiteit (21 mei).
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB

Laatst aangepast door Barst : 8th November 2010 om 21:26.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th November 2010, 15:48
stef.colebunders stef.colebunders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Geel
Posts: 89
Wat is een feestdag? Op zich vind ik het geen probleem dat de feestdagen aangepast gaan worden. Het is logisch dat een niet christelijke niet zoveel belang hecht aan een christelijke feestdag en omgekeerd ook. Daarom twee verlofdagen invoeren ahv uw geloof of cultuur. Op het eerste zicht een goede oplossing maar wat als je niet gelooft?
Vervolgens stel ik me dan ook de vraag hoe men deze feestdagen in de scholen gaat aanpakken. Men kan niet voor iedere leerling een aparte feestdag gaan invoeren want dan gaan er bepaalde leerlingen op bepaalde dagen niet aanwezig zijn en andere wel.
Voor mij mogen de feestdagen aangepast worden maar moet er in verband met de schoolregeling wel een vaste manier worden gezocht zonder deze twee "losse" dagen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.