actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th February 2016, 16:43
Sarah.G*ivers Sarah.G*ivers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vosselaar
Posts: 78
Child Focus brengt opsporingsberichten tot leven met 3D-techniek

Child Focus brengt opsporingsberichten tot leven met 3D-techniek

Child Focus brengt de opsporingsberichten van zes vermiste kinderen tot leven met een nieuwe "emotionele campagne". De traditionele opsporingsberichten komen door een 3D-techniek in beweging en laten een audioboodschap weerklinken. Bovendien werden zes aangepaste webadressen aangemaakt om de zoektocht naar de vermiste kinderen interactief te maken.

De campagne is uitgewerkt rond de verdwijningen van Gevriye Cavas, de Spanjaard Hodei Egiluz Diaz, Marijke Francis, Nathalie Geijsbregts, Ilse Stockmans en Liam vanden Branden. Ze zijn minstens twee jaar vermist - van Gevriye Cavas is al 31 jaar geen spoor meer gevonden - en de familieleden gaven hun toestemming.

De ouders en familieleden van de kinderen waren zelf aanwezig op de persvoorstelling in Brussel. "Wij hopen dat er in een of meerdere zaken een antwoord of doorbraak komt door deze campagne", zegt Heidi De Pauw, voorzitter van Child Focus.

Bewegende foto's
De nieuwe Child Focus-campagne mikt sterk op het gevoel. "De oude foto's die iedereen kent, zijn tot leven gebracht. De foto beweegt, knippert met de ogen. Zo verandert een op het eerste gezicht gewoon opsporingsbericht tot een confrontatie. Het is een onthutsend beeld", zegt directeur communicatie Dirk Depover. "Een begeleidende stem spreekt de passant aan: 'Dit kind is op zoek naar jou. Jij weet misschien iets over zijn of haar lot.'"

Dat sommige verdwijningszaken al meer dan 20 jaar oud zijn, kan net een voordeel zijn, gelooft Depover. "Tijd is een bondgenoot. Mensen krijgen na verloop van tijd wroeging, ze willen hun hart luchten. Dit kan een doorbraak betekenen."

Bron: DM 15/02/2016

Mening: Een 3D-techniek gebruiken om zo opsporingsberichten tot leven te wekken lijkt me een geslaagde wijze om een "emotionele campagne" te voeren. Wanneer ik een opsporingsbericht van een vermist kind zie, wekt dit al snel emotionele gevoelens op. Van zodra deze foto's door een 3D-techniek ook nog eens gaan bewegen en er ook nog eens een audioboodschap weerklinkt, denk ik dat dit nog eens zo hard op onze gevoelens zal inspelen. Ik stel me echter de vraag of de kinderen door de bewegende beelden en audioboodschap ook effectief sneller teruggevonden zullen worden. Een dubbel gevoel bij deze campagne, maar het is zeker de moeite waard om eens te proberen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.