actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th September 2013, 10:24
I*e Voordeckers I*e Voordeckers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Geel
Posts: 66
107 proffen weigeren verplichte taaltest Engels.

107 proffen weigeren verplichte taaltest Engels

Liefst 107 professoren hebben niet deelgenomen aan een verplichte taaltest. Het kan de weigeraars duur komen te staan. Waarschijnlijk zullen zij dit academiejaar geen les meer mogen geven in het Engels.

Van de 1.933 docenten die moesten deelnemen aan een taaltest Engels zijn er 107 niet opgedaagd. Dat blijkt uit een rondvraag van De Morgen bij de vijf Vlaamse universiteiten. Het aantal professoren dat niet deelnam schommelt tussen de 0,1 procent (KU Leuven) en 12 procent (Vrije Universiteit Brussel) van het totale aantal te testen academici.

Hun weigering kan verregaande gevolgen hebben. Volgens het kabinet van minister van Onderwijs Pascal Smet (sp.a) wordt de kwestie vandaag besproken op de ministerraad. Vlaams Parlementslid Fientje Moerman (Open Vld) meldde op basis van bronnen dicht bij de regering al dat professoren die niet deelnamen dit academiejaar geen les meer mogen geven in het Engels. De professoren die de taaltest wel aflegden en faalden, zouden op clementie kunnen rekenen.

De universiteiten zitten verveeld met de weigeraars. De Universiteit Gent gaat hen nogmaals oproepen. "Het is een chaotische situatie", zegt directeur onderwijs Kristiaan Versluys. "Ik begrijp dat onze academici zich geviseerd voelen, maar we kunnen niet weten of zij niet hebben deelgenomen uit onvrede. Simpelweg omdat we helemaal niets van hen hebben vernomen."

Bron: De morgen − 27/09/13 (Remy Amkreutz)

Mening:
Ik vraag me af of de docenten die de eerste maal niet naar de taaltest gingen: "Waarom gingen ze niet en gaan ze nu wel gaan?". Ik vind het wel goed dat ze een tweede kans krijgen. Maar wat gaan ze met de docenten doen die er niet door zijn?
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.