actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2015, 20:06
Jorrit.V*andenlangenbergh Jorrit.V*andenlangenbergh is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Ganzenkuil 54 2390 Malle
Posts: 10
"Kinder Surprise is verboden in de VS, maar ik kan wel een aanvalsgeweer kopen in de

"Kinder Surprise is verboden in de VS, maar ik kan wel een aanvalsgeweer kopen in de supermarkt"

Het wapendebat laait opnieuw hoog op na de schietpartij in San Bernardino, waarbij veertien mensen het leven lieten. Velen zijn van oordeel dat een strengere wapenwet zulke moordpartijen kan vermijden, maar volgens anderen mag het Tweede Amendement van de grondwet niet zomaar met de voeten getreden worden. De Britse talkshowhost Piers Morgan is een hevige voorstander van een verstrenging van de Amerikaanse wapenwet. Zijn standpunten vallen echter niet in de smaak bij alle Amerikanen, ook niet bij Dan Roberts. Morgan probeert met een Kinder Surprise-eitje Roberts op andere gedachten te brengen.

In zijn programma 'Good Morning Britain', is Piers Morgan in een verhitte discussie verwikkeld met Dan Roberts, een grote wapenfan. Na een pittig debat haalt Morgan een Kinder Surprise-eitje boven om zijn argumenten kracht bij te zetten.

Kinder Surprise is verboden in de Verenigde Staten, omdat het speelgoedje in het chocolade-eitje een gevaar vormt. Kinderen zouden kunnen stikken in het speelgoedje, dus is de lekkernij in het hele land verboden. "Ik kan geen Kinder Surprise-eitje kopen in Amerika, maar ik kan wel een supermarkt binnenwandelen en een aanvalsgeweer kopen. Hoe is dit eitje gevaarlijker dan een wapen?" vraagt Morgan zich af.

"We hebben het hier over wapens, niet over snoep", wuift Roberts het argument weg. Maar Morgan is nog niet klaar: "Hoe is het enige antwoord hierop: meer wapens?" Roberts verwijst vervolgens naar de aanslagen in Noorwegen en Parijs, waar een strenge wapenwet ook geen drama's kon vermijden.

In 2014 gebruikte Morgan ook al eens een Kinder Surprise-eitje om zijn standpunt kracht bij te zetten. In een debat met Nathan Dahm, senator in Oklahoma, haalde hij hetzelfde argument aan, maar Dahm kwam toen met een klassiek tegenargument: "De overheid moeit zich inderdaad te veel, ook met de grondwet", stelde Dahm.

Bron: 03/11/15,http://www.demorgen.be/buitenland/-...markt-b3bb19ed/

Mening
Dat men in de Verenigde Staten wel wapens kan kopen maar geen kinder suprise eitjes omdat de kinderen zogezegd in het speelgoedje zouden kunnen stikken vind ik ronduit belachelijk. Er is geen enkel land in de wereld dat zo vaak met schietpartijen in het nieuws komt als de Verenigde Staten. Ik ben er zeker van dat dit komt door hun wapenwet, maar het blijkt dat vele Amerikanen hier anders over denken. Anders was de wet al lang verworpen. Ok dat ze de wet niet meteen willen afschaffen daar kan ik inkomen maar ze kunnen de regels toch op zijn minst verstrengen want nu kan je zoals in het artikel vermeld staat gewoon wapens kopen in de supermarkt of in een documentaire die ik ooit gezien heb over de wapenwetten in de Verenigde Staten (Bowling for Columbine) Kreeg Michael More gewoon een wapen bi het openen van een nieuwe rekening bij een bank. Als ik dit soort dingen zie denk ik dat het door in de VS echt te ver aan het gaan is en hier dringend iets aan gedaan moet worden.

Laatst aangepast door Jorrit.V*andenlangenbergh : 3rd December 2015 om 20:23.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.