actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2018, 07:17
Kyara.N*casie Kyara.N*casie is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Veerle-Laakdal
Posts: 35
Terugbetaling goedgekeurd: voor 11 euro naar de psycholoog

Terugbetaling goedgekeurd: voor 11 euro naar de psycholoog

De eerste stap naar de psycholoog kost vanaf dit najaar nog maximaal 11 euro, in plaats van gemiddeld 45 euro vandaag. Daarvoor zet het kernkabinet vandaag het licht op groen, zo weet Het Laatste Nieuws. Eerder kondigde minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld) al aan dat er een terugbetaling zou komen, maar nu is bepaald hoeveel en voor wie.


"Door een tussenkomst te voorzien, hopen we dat de stap naar een psycholoog minder groot wordt", zegt minister De Block. "Uit onderzoek blijkt immers dat volwassenen nu jaren wachten om hulp te zoeken."

De terugbetaling geldt voor volwassenen met matige, veelvoorkomende psychische problemen, zoals angststoornissen, depressie of alcoholverslaving. Maar ook wie zijn partner of kind verloor of een trauma opliep kan van de regeling gebruikmaken.

Wel is een voorschrift nodig van een huisdokter of psychiater. Dan heb je recht op vier sessies bij een psycholoog of orthopedagoog. Eventueel krijg je daarna nog vier extra sessies, opnieuw op doktersvoorschrift. Wil je nadien nog therapie, dan betaal je de volle pot.

Gevonden op De Morgen, 18 mei 2018,
https://www.demorgen.be/binnenland/...oloog-b88a65dd/

Mijn mening: Ik vind het goed dat de kosten om naar een psycholoog te gaan minder worden. Heel veel mensen hebben nood aan deze hulp en durven gewoon niet gaan, deels komt dit ook door de hoge kosten, wat naar mijn mening al niet zou mogen. Ik snap dat deze bezoeken veel kosten, maar het zou hulpzoekenden niet mogen weerhouden om dan ook effectief te gaan. Daarom denk ik dat het inderdaad goed is om deze kosten te verlagen zodat de drempel om naar de psycholoog te gaan, dus ook voor degenen die het financieel minder goed hebben, minder hoog is.

Laatst aangepast door Kyara.N*casie : 18th May 2018 om 07:22.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.