actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2013, 09:38
L*en van Overveld L*en van Overveld is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 130
N-VA kamerlid: ‘VS lezen mijn e-mail’

N-VA kamerlid: ‘VS lezen mijn e-mail’

Een e-mail die N-VA-Kamerlid Karolien Grosemans naar een IT-expert stuurde, werd geopend op een Amerikaanse militaire basis in Arizona. Dat schrijft Het Belang van Limburg zaterdag.

Grosemans diende vorige week een wetsontwerp over de veiligheid op het internet in. In het veld ‘onderwerp’ van haar e-mail waarin ze advies aan de expert vroeg, zette ze de woorden ‘cyberaanvallen’ en ‘cybersecurity’. De expert kon echter vaststellen dat de mail in de militaire basis Fort Huachuca geopend werd, waar een afdeling van de Amerikaanse inlichtingendiensten gevestigd is.

Uit de zogenaamde ‘extended header’ van de e-mail blijkt duidelijk dat daar de mail geopend werd. De extended header is een script dat de afgelegde weg van een boodschap weergeeft.

‘Dit bevestigt mijn vermoeden dat de Amerikanen niet alleen Merkel en andere wereldleiders volgen, maar ook gewone mensen als u en ik’, besluit Grosemans.

Bron: www.destandaard.be, datum 2 november 2013

Eigen mening:
Ik vind het niet kunnen dat wij, Belgen, worden bespioneerd door de Amerikaanse inlichtingendiensten. Doordat iedereen in België bespioneerd kan worden door de Amerikanen voelt niemand zich meer veilig.
Het begon allemaal bij Belgacom en het wordt alleen maar erger door de spionage van de Amerikanen naar bedrijven, personen in de politiek en personen in de bedrijvensector.
Ik vraag mij af hoe dit heeft kunnen gebeuren. We staan natuurlijk nog niet zo ver in de ICT-wereld dan Amerika, maar hoe kan het dat de Amerikaanse inlichtingendiensten zomaar mails kan lezen van verschillende top politiekers?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.