actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th March 2010, 11:56
Jelle.Adriaensen Jelle.Adriaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 106
Inbrekers slaan voornamelijk toe in de week tussen 14u en 16u30

De meeste inbrekers doen niet langer aan nachtwerk. Ze slaan steeds meer hun slag in de namiddag en dat op weekdagen. Dat blijkt uit nieuwe cijfers.

De piekmomenten zijn op dinsdag, woensdag en donderdag tussen 14 en 16.30 uur. Ook op weekendavonden tussen 19 en 21h30 wordt nog wel eens vaak ingebroken.

In 2009 waren er in totaal 66.000 woninginbraken, een stijging van 9.000 inbraken in vergelijking met 2008. "In 20 procent van de gevallen ging het om minderjarigen. Als het gaat om rondtrekkende dievenbendes is dat zelfs 35 procent."

"Tot en met 2005 was er een gevoelige daling van het aantal inbraken. "Deze nieuwe stijging verontrust ons dus", aldus Eddy De Raedt, verantwoordelijke eigendomsdelicten van de federale gerechtelijke politie.

Bron: www.gva.be

Mijn mening:
Ik had wel verwacht dat het aantal inbraken terug gestegen zou zijn, maar dat er meer overdag ingebroken werd dat had ik niet verwacht. Ik heb voor één ding veel schrik en dat is het aantal inbraken van minderjarigen. Ik vind 20% persoonlijk heel veel en ik denk dat vele mensen van deze cijfers schrik zullen krijgen. Ze durven bijna niet meer gaan winkelen als het druk is omdat 35% van de diefstallen bij minderjarigen gepleegd wordt door rondtrekkende dievenbendes. Dit zijn cijfers waar terug dringend iets aan gedaan moet worden, het is belangrijk dat mensen zich veilig voelen op straat!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2010, 19:37
Mathias Van der Sanden Mathias Van der Sanden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Hulshout
Posts: 65
Tussen 14 uur en 16:30 uur is er vaak niemand thuis. De meeste mensen zijn dan nog werken. Dieven hebben dan vrij spel, en de kans dat ze betrapt wordt door de eigenaar is kleiner dan wanneer ze 's nachts inbreken. Dan kan de eigenaar wakker worden en kunnen de dieven vaak geen grote buit maken. Het is wel merkwaardig dat steeds meer minderjarigen bij inbraken betrokken zijn. Ik vind dat ze strengere maatregelen moeten hanteren, zeker voor minderjarigen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.