actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2016, 16:22
Ayse.C*ools Ayse.C*ools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Vosselaar
Posts: 60
Killerclowns halen mes boven in Mechelen

De killerclowns zijn helemaal geland in België. Gisterenavond werden twee 13-jarige fietsers opgeschrikt door drie clowns die een mes bovenhaalden. Dat bevestigt Dirk van de Sande van de politiezone Mechelen-Willebroek aan VTM NIEUWS. "We hebben al twee vijftienjarige jongens opgepakt. Zij zijn ter beschikking gesteld van het parket."

Gisterenavond reden de twee jongens naar huis, toen er ineens drie 'killerclowns' op hun weg verschenen. De jongens zagen in het donker iets wat leek op een mes. Gelukkig konden ze hun weg huiswaarts verderzetten. Daar vertelden ze over hun avontuur.

Straf

Eén van de moeders van de jongens lichtte onmiddellijk de politie in. "Een signaal dat we aanmoedigen. Daardoor konden we onmiddellijk de omgeving uitkammen en we rekenden nog een jongen in van bijna zestien jaar. Een andere jongeman kon vanmorgen ingerekend worden."

De twee clowns zijn nu ter beschikking gesteld van het parket. Het is voorlopig nog onduidelijk wat hen boven het hoofd hangt.

Bron: http://nieuws.vtm.be/binnenland/211...-boven-mechelen 20 oktober 2016

Eigen mening: Ik vind het totaal onverantwoord dat er mensen zijn die dit doen. Ik had gehoopt dat de trend uit de Verenigde Staten niet zou overwaaien naar België, maar nu is het toch zo ver. Ik denk dat deze 'clowns' niet beseffen welke angst ze bij kinderen kunnen opwekken. Kinderen kunnen de grappige clowns van op verjaardagfeestjes dan niet meer bekijken als grappenmakers waar ze mee kunnen lachen. Er zullen meer kinderen gaan zijn die clowns als enge wezens gaan bekijken waar ze bang voor moeten zijn. Ik zou kunnen begrijpen dat er mensen zijn die dit grappig vinden en het helemaal niet slecht bedoelen. Dat ze dit gewoon doen voor hun plezier. Maar wat als er mensen gaan komen die wel slechte bedoelingen hebben, en van deze trend gebruik gaan maken om die slechte bedoelingen uit te werken? Dan zouden er misschien wel slachtoffers kunnen vallen. Ik denk dat het dus wel een goed idee is om hier een straf op te zetten. Zo kunnen mogelijk grote problemen vermeden worden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th October 2016, 17:20
stien.d*kinderen stien.d*kinderen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ravels
Posts: 98
Ik ben het meer dan eens met Ayse. Deze killer clowns gaan inderdaad invloed hebben op het beeld dat kinderen hebben naar clowns toe. Naar het circus gaan of een leuke ballon vragen op straat gaat dan geen optie meer zijn. Ik had net als Ayse gehoopt dat deze trend niet zou overwaaien, maar heb een paar dagen terug vernomen dat dit wel het geval is. Ik vind het zeer spijtig dat deze trend nu al zo'n situaties uitlokt. Je verkleden als enge clown tot daar aan toe, maar dan ook nog eens wapens op zak hebben ... dat vind ik er zwaar over. Mensen met slechte bedoelingen kunnen hier inderdaad gebruik van maken en dan zal de grap wel snel voorbij zijn. Men moet nu maatregelen nemen, want gegarandeerd dat het anders uit de hand loopt.
Het grappige aan deze killer clowns zie ik eigenlijk niet in. Het kan alleen maar mensen bang maken met de gevolgen van dien. Een kind moet het maar eens per ongeluk tegenkomen en is getraumatiseerd voor zijn leven.
Een wet of verbod opstellen voor deze killer clowns vind ik dan ook weer onnodig. Als je voor zoiets als killer clowns een verbod of wet moet opstellen, dan moet je dat vroeg of laat voor alles doen en daar is geen beginnen aan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.