actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Sprekende Beelden > Foto van de week
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th April 2016, 11:04
Ben.D*Busser Ben.D*Busser is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herentals
Posts: 90
Foto van oproerpolitie die studente omver schopt, gaat wereld rond

http://s2.standaardcdn.be/Assets/Im...6&maxwidth=568^

Tijdens protesten in Parijs heeft een agent van de oproerpolitie een studente een krachtige trap gegeven. De beelden en foto’s gingen viraal. Ook de parodieën lieten niet lang op zich wachten.
Afgelopen donderdag trokken meer dan 250 manifestanten de straat op in Parijs. Het leeuwendeel onder hen waren studenten, die er samen met andere Parijzenaars - vooral gepensioneerden en werklozen - protesteerden tegen de hervorming van de arbeidswet in Frankrijk.

Op de foto is te zien hoe een agent van de oproerpolitie met zijn voet tegen het been van een 24-jarige studente trapt ter hoogte van de avenue Jean Jaurés en de Bouretstraat. Volgens de fotograaf, die meer toelichting gaf bij het beeld in de Franse krant Le Figaro, hadden de agenten net traangas gegooid naar studenten die verderop aan enkele terrassen stonden. Tamara, de studente die op het beeld te zien is, was op het moment van het incident op het terras van café Le Conservatoire.

De studente was zo verontwaardigd over de ‘onnodig gewelddadige aanval’, dat ze op de agenten afstevende en tegen hen begon te brullen. Maar ze bleef wel enkele meters van hen verwijderd. Een agent stapte naar voren en trapte met zijn linkerbeen tegen haar heup, waarna de studente op de grond viel.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf2016...ampaign=seeding
Eigen mening: Zelf weet ik ook niet wat er precies gebeurde. Wat de voorgeschiedenis aan deze trap was is voor mij onbekend. Wat in de afbeelding en het korte filmpje te zien valt, is dat zij wel degelijk protesteert tegen iets, waarna de agent allicht iets te fel reageert. Maar zoals gezegd weet ik niet wat hieraan vooraf gegaan is. Volgens de vrouw zelf, was zij totaal niet aan het protesteren en was ze toevallig in het midden van dit alles geraakt. Uiteraard kan je van die mening niet uitgaan. Want het enige dat gefilmd is, is natuurlijk de trap van de agent tegen de vrouw. Dat gaat de hele wereld rond en wordt bekritiseerd. Maar we zouden meer achtergrondinformatie moeten hebben voor we dit gaan beoordelen. Want het had ook erger kunnen aflopen dan dit.

Laatst aangepast door Ben.D*Busser : 20th April 2016 om 11:10.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th May 2016, 20:32
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Geweld

Net zoals Ben aanhaalde is het moeilijk na te gaan wat er precies gebeurde. Iedereen vertelt zijn eigen versie van de feiten, maar de waarheid ligt nagenoeg altijd ergens tussenin. Dat de agent helemaal uit het niets handelde lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Er zal naar mijn mening zeker iets gebeurt zijn. Natuurlijk is het altijd ongepast om met geweld te reageren. Geweld lost niets op! Toch zou het best kunnen dat de vrouw het uitgelokt heeft door bijvoorbeeld emotioneel erg kwetsende dingen te zeggen of zelf agressief gedrag te vertonen. Daarom lijkt het mij niet toepasselijk om massaal boos te zijn op de agent, want beiden zullen waarschijnlijk in fout geweest zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.