actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd April 2011, 00:49
Griet.Borgmans Griet.Borgmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Arendonk
Posts: 100
Chinese satelliet moet aardbevingen voorspellen

Chinese satelliet moet aardbevingen voorspellen

20/04 China start met de bouw van een satelliet die de elektromagnetische straling in de atmosfeer meet om aardbevingen te voorspellen.

Intensieve seismische activiteit zorgt voor schommelingen in het magnetisch veld rond de aarde. Als het systeem erin slaagt die veranderingen te meten, is het mogelijk om een verhoogde kans op aardbevingen te detecteren.

China werkt al sinds 2003 aan de "Seismo-Electromagnetische Satelliet" (CSES), het eerste ruimteonderdeel van een omvangrijk netwerk met ook meestations op de grond. Als het hele systeem klaar is, moet het kunnen waarschuwen voor aardbevingen zoals die in Japan begin maart.

China wil de eerste satelliet lanceren in 2014 en tegen 2017 nog twee exemplaren in een baan rond de aarde brengen. Het hele systeem zou operationeel moeten zijn tegen 2020.

Joren Gettemans

IPS

Bron: http://www.gva.be/nieuws/wetenschap...oorspellen.aspx

Eigen mening:
Ik ben van mening dat een ramp zoals de aardbeving in Japan niet meer mag voorkomen. Een tijdje geleden vroeg ik nog aan mijn ouders of ze daar niets voor konden uitvinden. Blijkbaar is er dat nu gekomen. Deze uitvinding één van de betere volgens mij. Door deze uitvinding kan een ramp, zoals in Japan, vermeden worden. Als de Seismo-Electromagnetische Satelliet echt goed werkt, kan men de mensen waarschuwen wanneer er een aardbeving zal komen. Hierdoor kan de plaatselijke bevolking zich voorbereiden op de aardbeving. Door de Seismo-Electromagnetische Satelliet kunnen honderden tot duizenden doden voorkomen worden.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.