actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th March 2012, 14:54
michiel.bouwen's Avatar
michiel.bouwen michiel.bouwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 103
Rusland stuurt antiterreureenheid naar Syrië

In de Russische militaire basis Tartous in Syrië is een schip van de Zwarte Zeevloot, een onderdeel van de Russische marine, met een antiterreureenheid aangekomen. De mariniers aan boord moeten een mogelijke vlucht van Russische burgers uit het conflictgebied veiligstellen. Dat deelde het bestuur van de Russische Zwarte Zeevloot mee.

Rusland is een bondgenoot van de Syrische president Bashar al-Assad. Het land levert onder meer wapens aan de Syrische militairen. Jakob Kellenberger, de voorzitter van het Internationaal Rode Kruis, riep Rusland op om zijn invloed voor een wapenstilstand in Syrië te gebruiken. In een gesprek met de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov benadrukte hij dat de situatie erger wordt. ‘Het vereist een snelle oplossing.’

Lavrov wees opnieuw internationale sancties tegen Syrië af. ‘De houding van het Westen wordt weliswaar realistischer, maar nog steeds niet toereikend genoeg’, verklaarde hij. Rusland wil in de VN-Veiligheidsraad pas een resolutie over Syrië goedkeuren als die beide partijen oproept om het geweld te staken en een dialoog te starten. Rusland gebruikt daarvoor haar vetorecht.

Uit: Het Nieuwsblad

Mijn mening:
Ergens kan ik mij vinden in de mening van Rusland. Ze willen dat beide partijen stoppen met vechten. Wat ik echter niet accepteer is dat ze niet proberen om het vechten stop te zetten door hun 'macht' op de wapenlevering aan Syrië te gebruiken om zo ervoor te zorgen dat het vechten kan minderen en misschien zelfs wel stoppen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.