actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2011, 11:16
Kathleen.Schrijvers Kathleen.Schrijvers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Schilde
Posts: 23
China leent miljarden aan venezuela

China heeft donderdag voor zes miljard dollar (4,5 miljard euro) nieuwe leningen verstrekt aan Venezuela. Het geld is vooral bedoeld om de olie-industrie van het Zuid-Amerikaanse land verder te ontwikkelen.

President Hugo Chavez verdedigde de steeds nauwere betrekkingen tussen zijn land en China met het argument dat ze belangrijk zijn voor de ontwikkeling van Venezuela. De kredieten zullen worden afgelost met olieleveringen.

China is inmiddels de grootste kredietverschaffer van Venezuela. Eerder verstrekte China al voor 32 miljard dollar (24 miljard euro) leningen aan het land. Chinese bedrijven zullen ook Venezolaanse elektriciteitscentrales bouwen of moderniseren en helpen bij het verbeteren van het elektriciteitsnet.

Mening :
Ik denk dat dit op zich een goede zaak is. Het is belangrijk dat een land zich kan ontwikkelen, met of zonder hulp van buitenaf. In dit artikel merk je natuurlijk wel dat China wel heel veel hulp biedt.
Maar zolang dit op een correcte manier gebeurt, zie ik hier geen graten in.
Het is enkel te hopen dat Venezuela niet te afhankelijk wordt, en na verloop van tijd weer op z'n eigen benen kan staan.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th November 2011, 21:25
david.proost david.proost is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Herentals
Posts: 25
Je moet deze leningen niet bekijken als 'hulp' aan Venuzuela maar als een investering. Net zoals China en Chinese bedrijven hebben geďnvesteerd in Afrikaanse landen in het verleden is dit net hetzelfde. Het allerbelangrijkste voor China is dat ze geld uit hun investeringen kunnen halen wat ze dan weer kunnen investeren in de Chinese economie. Als er tijdens deze investeringen de plaatselijke bevolking wordt geholpen dan is dit zeker een goede zaak. Maar ik denk niet dat we China moeten ophemelen omdat geld lenen aan ontwikkelingslanden, voor zover Venezuala er nog een is. Als je meer over de Chinese investeringen wilt lezen stel ik deze paper voor.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.